Pervitin
zuzkam
Dobrý večer, chci se zeptat .. asi před 3 lety me kamarádka donutila snupnout si “ kokain “ na záchodě restaurace. Měla jsem tu noc poté bušení srdce, nemohla jsem celou noc spát a stav trval i druhy den. Od te doby se tenhle stav zopakoval asi 2x - jednou u tchyně, nespala jsem celou noc, když jsme si spolu daly víno. A podruhé jsem asi s ročním rozestupem vynechala take celou noc , ale to jsem nepila. Nyní jsem v pátém měsíci těhotná a projevují se u me tyhle stavy téměř pořad . Jedna se zřejmě o panické ataky. Chci se zeptat zda je možné, ze mi tenkrát droga způsobila v organismu nějakou změnu a od te doby se mi to se mnou takhle veze ? Nebo zda je to nesmysl ? Měla jsem to opravdu jen jednou . Známy mi řekl ze to tenkrát musel byt pravděpodobně pervitin protože po kokainu bych spala. Velice děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, zuzkam,
moc děkujeme za Váš dotaz.
Je opravdu možné, že se i jednorázové užití mohlo podílet na rozvoji psychických potíží. Člověk může mít například k některým onemocněním predispozice a návyková látka pak může zafungovat jako jejich spouštěč.
Těžko ale takto na dálku říct, co je u Vás opravdu příčinou a co se opravdu děje. Těhotenství samo o sobě je zátěžové období, může si s psychikou také pohrát...
Doporučovala bych Vám vyhledat co nejrychleji pomoc odborníka, ideálně psychiatra, se kterým by bylo možné Vaše stavy zkonzultovat. V rámci adiktologických ambulancí fungují také psychiatři, kteří se dobře orientují v oblasti psychického zdraví a užívání návykových látek. Nejbližší ordinaci nebo adiktologickou ambulanci můžete vyhledat například zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať se podaří Vaše problémy brzy zmírnit.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná