Hodnoty v krvi
Pupu
Zdravim a chci se zeptat na odhad mnozstvi pozite latky z vysledku biochemickeho testu na drogy. Kdyz hodnota zjisteneho amfetaminu je 5000, ale nejsou uvedeny jednotky. Je to obecne ng/ml? A lze z toho nejak vypocitat aspon orientacne pozite mnozstvi v g? Zena, cca 60kg, cca 4,2l krve. Snad neni dotaz uplne mimo. Diky za odpoved!

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
na tento dotaz jsem již odpověděl. níže kopíruji svou odpověď.
S pozdravem
OZ
_________________________________________________
Dobrý den,
nelze nijak odhadovat. Navíc nepíšete jakou metodou byly testy dělány. Nikoli neplatí obecnost použitých jednotek. Nicméně z té hodnoty co píšete bych velmi opatrně řekl, že to byl screeningový test, tzn. že hodnota pouze říká něco o pravděpodobnosti s jakou se látka ve vzorku vyskytuje a nelze usuzovat na koncentraci. Navíc nelze vůbec usuzovat na mnozství užité látky, protože není znám metabolický profil dané osoby ani další potřebné informace jako např. čas užití, čas odběru atd.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec