Alkohol
Luke
Dobrý den, asi to zní divne ale chtěl bych se zeptat "jak často musí člověk pít alkohol aby měl absťák?" . A taky jak se takový absťák z chlastu projevuje. Asi taky záleží na množství ale tak když si dá někdo jednou za měsíc pár piv tak nemá na druhý den nějaké silné abstinenční příznaky (možná tak kocovinu). Zajímalo by mě teda musí človek pit 2, 3 krát týdně nebo jak aby měl takzvane nějaký pořádný absťák a jak se teda projevuje ? ne že bych měl problém s alkoholem jen mě to tak zajímá, Děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to je velmi individuální a nelze to jednoduše zobecnit. Jednak záleží na chronicitě (dlouhodobosti) a četnosti užívání, ale také samozřejmě na velikosti dávky užitého alkoholu.
Pokud jde o projevy, pak dobře patrný je třes rukou (nebo všech končetin), psychomotorický neklid, pocení, úzkost, nevolnost, zvracení, hypertenze, tachykardie, celková slabost či poruchy spánku. Největší komplikací odvykacího stavu po alkoholu jsou epileptické záchvaty až protrahovaný status epilepticus (nakupení epileptických záchvatů za sebou) a delirium tremens, což jsou oba velmi závažné stavy ve výsledku až ohrožující život.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec