Očištění
Kris
Dobry den, zajima me jak se mohu očistit. Rozvadim se s manzelem ktery je uzivatel pervitinu. Doma mi dela ze zivota peklo i pred detmi. Od sebrani mych osobnich veci, prez popsane zdi, dvere, skrine. Zasahuje u nas policie i kvuli napadeni, ti uz konecne udelali i test na drogy kdy manzel byl samozrejme pozitivni a ja negativni. Nikdy jsem to ani nezkusila, ani v pubertalnich letech. Bohuzel se manzel snizil k tomu ze mi to do neceho nasypal. (Co tim sleduje, spoustu veci jednak treba pozitivni test kdybych zase musela volat pčr, jednak jsem ridicka automobilu a takr nas ceka soud o deti). Ja jednu noc pojala podezreni ze mi neco dal prochazela jsem si silenym stavem kdy jsem si uz chtela volat sanitku ale ani to neslo. Byla jsem presvedcena ze umru, ze mi srdce vybouchne, cela jsem se trepala nemohla spat, z jidla se mi delalo zle. Udelala jsem si dalsi den test z moci a mela jsem ho pozitivni. On tim samozrejme ted porad vyhrozuje a mluvi na me stylem ze jsem fetacka a ze to dokaze a tak. Me by zajimalo zda si nekde muzu vyzadat nejaky test ktery prokaze jak casto tedy ja mam uzivat a tak. Protoze do tohoto pondeli jsem k tomu ani necuchla. Bohuzel nemam kam se hned sbalit a jit. Predem dekuji za vasi odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý dne, Kris,
moc díky za Váš dotaz a za důvěru.
Při jednorázovém užití pervitinu by měly být testy z moči negativní do několika málo dnů (max cca týden), z krve či slin dokonce po ještě kratší době ( cca 3 dny). Takže obavy z toho, že by byly testy i nadále pozitivní, myslím mít nemusíte.
Co je ale tíživějším problémem, je myslím soužití s Vaším manželem. Z toho, co popisujete jsou asi opravdu na místě obavy z toho, jak by společné bydlení nadále vypadalo....
Nezkoušela jste se obrátit na některou ze sociálních služeb nabízejících pomoc obětem domácího násilí? Napadá mne například Bílý kruh bezpečí, který má pobočky hned v několika krajích:
https://www.bkb.cz/
Pokud u Vás zasahovala Policie v důsledku domácího násilí, měla by Vás také seznámit s možnostmi vykázání násilníka ze společné domácnosti, a to až na dobu 10 dní.
https://www.mvcr.cz/clanek/domaci-nasili-institut-vykazani-a-dalsi-informace.aspx
Na těchto stránkách naleznete také odkazy na další neziskové organizace, které obětem poskytují podporu.
Mimo jiné existují také azylové domy s utajenou adresou, které přijímají k ubytování právě oběti a jejich rodinné příslušníky. Píšete, že nemáte v tuto chvíli kam jít, možná by toto bylo dobré řešení, jak ochránit sebe i děti.
Povedlo se mi na Váš dotaz odpovědět? Pokud by Vás ještě cokoliv napadalo a tížilo neváhejte znovu napsat.
Držím Vám a dětem palce, ať se Vaše situace brzy uklidní!
Za Drogovou poradnu,
Andula Novotná