otázka
Barunka
Dobrý den, můj dotaz bude asi delší, nevím přesně jak vše ve zkratce vysvětlit. Je mi 42 let,jsem asi 3 roky závislá na pervitinu, který si aplikuji nitrožilně, od začátku. Nedávno se mi stalo, dala jsem si zřejmě větší dávku, přepálila jsem se, po dvou hodinách co jsem to jakože rozdýchala jsem najednou byla defacto celý den "od rána asi do večera" mimo. Nevěděla jsem co dělám, prý jsem nepoznávala svého přítele, řešila jsem pořád, že mě chtěl zabít.... Tehdy jsme pracovali spolu, věděla jsem kde pracují on taky, ale považovala jsem ho prý za jen za kolegu. Vedle v pokoji bydleli 2 kolegové z práce, já jsem prý tvrdila že tam bydlí moje dcera a jeden kolega z práce.na dalším pokoji jsme říkala, tam bydlí opravdu Ti co tam ve skutečnosti bydlí. Prostě jsem byla zmatená, byla jsem vzhůru a dělala nesmyslné věci. Přes noc jsem usnula a vše v pořádku. Pamatovala jsem si vše jenom jsem nedokázala vysvětlit co se stalo, proč jsem se tak chovala. Za tři měsíce opět nanovo.Ráno jsem se probudila po chvilce spánku (cca 10 min ) a příteli, který odcházel do práce už jsem začala nadávat ať vypadne... už jsem zase byla jinde. A tentokrát to trvalo od rána asi do odpoledne. Teď to bylo jako bych prožívala sen (musím dodat, že kdysi se mi tento sen opravdu zdál ) , byla jsem vzhůru to jsem si uvědomovala, měla jsem naplánovaný co mám dělat a podle toho jsem postupovala. Dělala jsem věci, které se mi zdáli v tom snu, přesně jsem věděla co se stane. A najednou blik a byla jsem z ničeho nic zpátky. Vše co se stalo jsem si pamatovala. Nevím co se to se mnou děje. Jsem vzhůru a jako bych žila jiný život, trvá to dlouho. Poprvé celý den, podruhé zhruba půl dne. Připadám si jako blázen. Nejsem vůbec náchylná k depresím nebo tak něco, právě naopak, řekla bych , že mám velmi silnou psychiku, skoro nic mě "nerozhází". Přítel tvrdí, že spouštěčem byl ten přepal. Je pravda , že ty dvě události přišli, když jsme fetovali delší dobu a moc jsem toho nenapsala, skoro nic. Vůbec nevím co se děje, mám strach , že se to bude opakovat. Byli tou příčinou drogy? Díky za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Barunko,
děkuji vám za dotaz a za popis vašich potíží.
Pervitin samozřejmě podobné stavy vyvolává a podporuje, podobně je tomu také při silném užití alkoholu.
O tom není pochyb. Ano, stejně tak tyto stavy mohlo spustit "silnější užití". Nebo také nemuselo.
Píšete, že berete tři roky. To může být hranice, kdy už se mohou začít projevovat nějaké následky užívání.
Nejsem psychiatr a nejsem schopná nějak na dálku diagnostikovat to, co se s vámi děje. Ani by to nebylo dobré. Pro správné posouzení závažnosti vašeho stavu bych vám určitě doporučila na nějakou dobu, ideálně na několik týdnu, pervitin vysadit. Pokud se budou potíže objevovat i tak, doporučila bych vám určitě, aby vás prohlédl psychiatr. Objednat se k němu můžete prostřednictvím kontaktního centra, které najdete v každém větším městě. Níže vám posílám kontakt na pražské K centrum.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Pokud jste z jiného kraje, napište nám odkud a my pro vás vyhledáme vhodný kontakt.
Moje další doporučení by určitě bylo abyste užívala více kontrolovaně. To ve vašem případě znamená naplánovat si užití například tak, že budete vzhůru maximálně jednu noc a druhý den už půjdete spát. Mozek se i pod vlivem drogy vyčerpává a spánek potřebuje ke svému normálnímu fungování.
Pokud to zkusíte a budete dodržovat tak věřím, že vaše potíže budou ustupovat. Pokud by to tak nebylo, tak určitě neváhejte a vyhledejte odbornou pomoc, případně se můžete kdykoliv   obracet i na naši poradnu. Můžete tak předejít tomu, že se u vás rozvine duševní onemocnění, které může mít trvalé následky.
Přeji vám hodně zdraví
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková