Tramal v moči
Joeye
Dobrý den, bral jsem cca 5 dní tramal-bolest zubů. Příští týden jdu na vstupní prohlídku k lékaři do zaměstnání. Mám přinést ranní moč. Dělají se při této prohlídce testy na přítomnost opioidu v moči? Jak dlouho lze detekovat tramal-bolest v moči?
Lék nebyl na předpis, bere ho příbuzný

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Joey,
děkujeme za Váš dotaz. Součástí běžné vstupní lékařské prohlídky není testování na přítomnost návykových látek (včetně opioidů) v těle.
Obsahem základní vstupní prohlídky je toto:
a) rozbor údajů o dosavadním vývoji zdravotního stavu a dosud prodělaných nemocech s cíleným zaměřením zejména na výskyt nemocí, které mohou omezit nebo vyloučit zdravotní způsobilost,
b) pracovní anamnéza; zejména se sleduje odezva organizmu na výskyt rizikových faktorů,
c) komplexní fyzikální vyšetření, včetně orientačního vyšetření sluchu, zraku, kůže a orientačního neurologického vyšetření, s důrazem na posouzení stavu a funkce orgánů a systémů, které budou zatěžovány při výkonu práce nebo přípravě na budoucí povolání a jeho výkonu, a s přihlédnutím k případné disabilitě posuzované osoby7), a
d) základní chemické vyšetření moče ke zjištění přítomnosti bílkoviny, glukózy, ketonů, urobilinogenu, krve a pH moče.
Více o vstupních prohlídkách naleznete například zde: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-79
Otázkou je, na jakou pozici nastupujete, u některých povolání s vysokou mírou zodpovědnosti (hasiči, policisté) může být součástí prohlídky i toxikologický rozbor, ale o tom byste měl být informován.
Co se týká užití Tramalu, vzhledem k jeho návykovosti, již nedoporučuji nadále užívat. Kdy bude negativní toxikologie od Tramalu neumíme přesně odpovědět, protože je to vždy velmi individuální. Závisí na Vašem individuálním metabolickém nastavení. Velmi obecně lze říct, že za několik málo dnů.
Stačí takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová