Stalo se
Hloupá
Dobrý den,
dnes jsem zjistila, že jsem těhotná, než to řeknu manželovi, potřebuji zjistit pravděpodobnost komplikací. Před cca týdnem (tedy v 1/2 týdnu těhotenství) jsem byla na akci, kde jsem požila "na ochutnání" poprvé v životě trochu kokainu a měla jsem jednu extázi, kterou jsem měla po třetí v životě. Dnes bych si za oboje nafackovala a potřebovala bych se zeptat, jaký to může mít vliv na miminko takto v počátku, kdy vím, že první trimestr je nejdůležitější.
Jinak nejsem kuřačka a alkohol piji velmi příležitostně.
Děkuji za Vaši odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Hloupá,
moc děkujeme za Váš dotaz a odvahu napsat!
Prvních pár týdnů těhotenství je takovou zatěžkávací zkouškou. Buď se vše vyvíjí jak má a těhotenství pokračuje dále nebo, v důledku různých vlivů, vůbec nedojde k uhnízdění oplodněného vajíčka a tělo ho samovolně vypudí. Pokud vajíčko tento start zvládne, nemělo by mít předchozí užití drog na jeho další vývoj vliv.
Vím, že je to těžké, ale nezbývá než vyčkat, jak Vaše tělo tento začátek, tedy kombinaci raného těhotenství a užití drog zvládne. Určitě je ale fajn, že nemá zátěž v podobě kouření a pravidelného užívání drog či alkoholu (ten je mimochodem v těhotenství pro vývoj dítěte nejrizikovější a zanechává často fatální stopy).
Držím palce, ať jde vše jak má!
Opatrujte se!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná