Ibogain
Lucie
Cetla jsem nejaka nadsena liceni o jakemsi africkem keri, ktery snad obsahuje latky, ktere umoznuji "bezbolestne" ukoncit heroinovou nebo kokainovou zavislost. Mate nejake informace, zda je to pravda? Je lecba podobneho typu v CR mozna? Viz http://www.cures-not-wars.org/whatisibo.html

Odpověděl: Jakub Minařík
Ibogain, alespoň pokud vím, skutečně funguje. Má to ale malý háček. Jedná se o silný halucinogen a intoxikaci takovou látkou by má řídit někdo skutečně zkušený. Může to být šaman nebo psychiatr, psycholog se speciálním výcvikem, který mu umožní provést někoho bezpečně intoxikací. Je to proto, že v jejím průběhu se může stát sposta příhod, které někdo bez speciální průpravy nezvládne. A speciální průprava je něco, co se nevyplatí podceňovat. Dá se to přirovnat k operaci slepého střeva. Pokud je bezproblémová, zvládne ji po zácviku i cvičená opice (trochu přehániím :-)). Ale pokud se vyskytnou komplikace, ... To je důvod, proč než chirurga pustí k první samostatné operaci, tak to trvá dlouhou dobu a to mu ještě asistuje primář. U nás ibogain používá kdosi na Moravě. Jeho speciální průprava mám pocit spočívala spíše v tom, že to už viděl. Možná mu křivdím, viděl jsem lidi, kteří byli po ibogainu v pořádku, ale osobně bych se asi bál to někomu doporučit. Pokud máte pocit, že se pak nebudete potřebovat léčit, tak vás musím opozornit, že ten člověk, který se dal ibogainem dohromady, se po několika měsících začal zase rozjíždět. Takže ibogain spíše pomůže překonat obtížné období, než vyléčit ze závislosti. Raději využijte klasičtějších forem léčby režimem a psychoterapií. :-)