pomoc
Paja
Zjistila jsem od sestrenice, ze si picha pervitin.Vhtela bych ji pomoct, nevim jak. Pomozte mi prosim. Nejhorsi je, ze se citi zbytecna, doslova : stejne na tom svete nic nemam. Jsem bezradna. Diky

Odpověděl: Martin Hulík
Zkuste se obrátit na některé kontaktní zařízení - najdete v Kontaktech. Máte možnost získávat informace o drogách a závislosti, to by vám mohlo pomoci v komunikaci s vaší sestřenicí. Dále můžete navštěvovat rodičovskou skupinu v některém zařízení (v Praze například v Kontaktním centru nebo Denním stacionáři Sananim), případně svépomocnou rodičovskou skupinu - rodičovské skupiny bývají otevřené i pro rodinné příslušníky uživatelů drog. Tam můžete dostat podporu a další informace.
Také můžete usnadnit - zprostředkovat kontakt vaší sestřenice s některou pomáhající institucí. Zezačátku bude vhodné kontaktní centrum (pokud už tam nedochází). Kontakt s takovým zařízením (byť třeba pouze kvůli výměně injekčního náčiní) usnadní pozdější nástup do léčby, až bude vaše sestřenice motivovaná a připravená začít abstinovat.
Jak je vidět, není toho málo. Důležité ale je, abyste sestřenici nechala dostatečný prostor pro vlastní rozhodování a nepřebírala za ní zodpovědnost. Pak byste mohla být zklamaná.