Jak se chovat k narkomanovi
Sandy
Můj synovec je silně závislý na pervitinu. Dozvěděla jsem se to teprve nedávno a byl to šok. Situace je taková, že jeví jen malý zájem o léčení, doma už ukradl věci v hodnotě kolem 50 tisíc. Jeho rodiče nás varovali, abychom si ho nepouštěli do bytu, nepujčovali mu peníze, nevěřili mu ani slovo, protože už jen lže. Ale co tedy jako příbuzní můžeme dělat ? Můžeme mu nějak pomoci ? Samozřejmě se bojíme, kdy ho napadne vymáhat od nás peníze násilím. Jak se od toho můžeme uchránit ? Máme se opravdu bát, že se nás třeba časem pokusí vykrást, nebo je naše obava zbytečná ? Všude se píše, co mají dělat rodiče. Ale rodina jsou třeba i prarodiče a ostatní ... jak se k němu máme chovat ? Máme s ním o tom mluvit, nebo je to zbytečné ?

Odpověděl: Lenka Maškulková
Važená paní, váš dotaz je velice rozsáhlý a obávám se, že pouze písemná odpověď by nebyla dostatečnou v této záležitosti. Pokud byste měla zájem, je možné objednat se v Kontaktním centru na poradenský rozhovor (cca 50 min. - upraveno dle potřeby), kde by bylo možno hovořit konkrétněji o vašich obavách. Jestli se tak rozhodnete, můžete se telefonicky objednat na čísle 02/83872186. K-centrum sídlí v ulici Osadní 2, Praha 7. Zpočátku je lepší o vaší situaci mluvit individuálně, později je možné (také na této adrese) účastnit se rodičovské skupiny. Ta se koná každý týden ve čtvrtek a je určená nejen pro rodiče, ale i pro ostatní rodinné příslušníky a přátele uživatelů drog. Je užitečné hovořit s lidmi, jež se potýkají s podobnými potížemi a slyšet, jakým způsobem věc řešili oni a co se jim jevilo v jejich případech jako účinné. Na toto sezení není třeba se objednávat, stačí přijít v 19.00 hod. na uvedenou adresu.