leky proti bolesti hlavy
kopretina
Vazeni, prosim Vas o odpoved na nasledujici otazku. Jiz nekolik let trpim migrenou a moje problemy se bohuzel stale stupnuji. Priblizne jednou tydne (nekdy i casteji) mam bolesti (casto doprovazene poruchami videni, nevolnosti, svetloplachosti, ap.), ktere mi vetsinou nedovoli vykonavat ani bezne denni cinnosti. Zatim se nepodarilo zjistit odkud moje problemy prameni (vsechna dosavadni vysetreni byla negativni - pater, oci, nezadouci ucinky jinych leku, EEG, atd.). Vetsinu bolesti resim pomoci leku proti bolesti hlavy (davky jsem jiz musela zvysit), ale bojim se, abych se na nich nestala zavisla, pripadne nedoslo k poskozeni organismu (jater, ap). Rada bych se Vas zeptala, jak velke je toto riziko, pripadne existuje-li nejaka alternativni cesta, jez by mi pomohla od bolesti, aniz bych ve vetsi mire zatezovala svuj organizmus. Mockrat Vam dekuji za odpoved. Preji Vam hodne uspechu ve Vasi praci! Kopretina

Odpověděl: Petr Nosek
Jelikoš nevíme jaké léky a jak často je užíváte, nemůžeme Vám dát konkrétní odpověď. Rozhodně ale doporučujeme bez ostychu mluvit o vašich obav¨ách s lékařem, který Vám medikaci předepisuje. Rovněž zvyšování dávek bez jeho doporučení může nést určité riziko. Myslím, že Váš lékař nebude pohoršen ani Vám pomoc neodmítne. Velmi pravděpodobně je schopen Vám i doporučit někoho, kdo využívá alternativní způsoby léčby, pokud mu vysvětlíte, že užívání léků Vám úlevu nepřineslo a bojíte se možného návyku na medikamenty. Nebojte se zeptat, držíme Vám palce.