seminárka
janča
Momentálně studuji sociální pedagogiku a poradenství a mám problém se seminárkou o sociálním poradenství pro drogově závislé. Nevíte o nějaké dostupné literatuře, www, nebo dokážete odpovědět na otázku: Jaké jsou všechny druhy poraden pro závislé? Mimo to: Podle hesla Kovářova kobyla chodí bosa. Jak mám přesvětčit svou matku, že ji v alkoholické léčebně rozhodně nebudou ubližovat. Díky Janča

Odpověděl: Dana Holubová
Sociální poradenství probíhá ve všech fázích léčby drogové závislosti (nebo péče o závislé), takže i ve všech zařízeních které se léčbou zabývají. A to nejen léčbou směřovanou k abstinenci - u substitučních programů je sociální intervence a stabilizace jedním z hlavních pilířů a cílů. Na našich stránkách si můžete projít v Kontaktech typy zařízení. Dál na stránce O nás máte víc popsaná jednotlivá (naše) zařízení. Nenajdete tam psychiatrické léčebny a substituční (metadonové) programy. K literatuře: F. Rotgers: Léčba drogových závislostí; kolektiv: Drogy na předpis (nebo Vše o metadonu); T.Rhodes: Terénní práce.
S přesvědčováním by Vám mělo pomoct ambulantní zařízení, které léčbu zařídí (nejspíš AT poradna, najdete je v kontaktech). Je to hlavní díl práce před léčbou, připravit na ni člověka, probrat s ním co nejkonkrétněji, co se tam, bude dít, co může čekat, z čeho má případně strach a jak to řešit.