čichání
marketa
Dozvěděla jsem se,že můj manžel "šňupe" nějaké drogy. Vzhledem k tomu,že jsem nic netušila a nikdy ho při ničem nepřistihla,prosím vás o radu. O jaké drogy se může jednat,nakolik jsou nebezpečné. Jak poznat,že se jedná skutečně o pravdivou informaci o mém manželovi,jaké mohou být příznaky apod. Ještě uvádím,že manžel vždycky pil dost alkoholu a chodívá do hospody.Co dělá taková droga v kombinaci s alkoholem?. Mám strach,máme 7-letého syna. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Dana Holubová
Šňupat se dá víc různých druhů drog, takže podle toho nejde říct, o jakou jde látku. Všechno jsou to drogy tvrdé. Podívejte se do hesla Stimulanty, ty se užívají šňupáním nejčastěji, méně často Opiáty. Po dobu účinku je po nich člověk hodně aktivní, zrychlený, většinou nemá chuť jíst a nepotřebuje spát. Pervitin takhle většinou na blízkém člověku poznáte, účinkuje totiž cca 12 hod. Asi nejčastěji se také kombinuje s alkoholem. Možná důležitějším ukazatelem braní drog jsou ale změny v chování a větší spotřeba peněz. Podívejte se také do Informací pro rodiče, některé platí pro blízkém lidi uživatelů obecně. Tolik teorie.
Nejlépe by ale bylo domluvit si návštěvu v kterémkoliv K-centru (najdete je v Kontaktech), nebo se na ně obrátit alespoň telefonicky a celou situaci podrobně probrat. Dostanete spoustu informací pro lepší orientaci, co se asi děje a jestli vůbec. A také, co dál s tím.