Marihuana a ustaraný - neinformovaný rodič.
Tec - xx
Milá poradno, mám maminku a ta se o mne neustále strachuje v souvislosti s tím, že užívám marihuanu. Vadí jí, že po požití se doma nechovám tak jak je na to ona zvyklá, a že jsem líný. Také si myslí, že mi "TRÁVA" škodí, co se fyziologie týče. Její názor na to je, že mi tahle droga pomalu požírá mozek. Marně můžu vysvětlovat, marně se můžu dohadovat, že ganjah je škodlivá asi tak jako cigarety a dokonce méně nežli alkohol. Nevím co mám dělat, jsme spolu s mamkou dohodnuti, že se někdy společně vypravíme někam do poradny na osobní návštěvu, aby bylo informovanosti ohledně tohoto problému učiněno za dost. Avšak rozhodl jsem se, že nejdříve zkusím tuhle možnost. Prosím o radu, jak jí mám probůh vysvětlit, že to není celé vůbec tak komplikované, jak si myslí a tudíž, že nemusí mít strach. Předem děkuji za rychlou a hlavně užitečnou radu. Váš příznivec Erik.

Odpověděl: Dana Holubová
To je dost složitá věc, kterou od nás chcete Eriku. Myslím, že je to dobrý nápad a přiměřený složitosti věci, domluvit si pohovor v poradenském zařízení a celý Váš spor tam za přítomnosti třetí odborné osoby probrat. Jak s tím potom naložíte bude samozřejmě Vaše věc, ale můžete se dozvědět důležité věci z praxe. Alkohol se v případě závislosti opravdu chová jako tvrdá droga. Na druhou stranu, když si dáte jednou za týden pivo nebo dvě, tak za dvě až tři hodiny už nejste pod jeho vlivem. Zatímco užívat "trávu" jednou týdně znamená být trvale pod jejím mírným vlivem, jako kdybyste bral nějaké psychicky účinné léky. Můžete se podívat do hesla Cannabinoidy pro bližší informace. Možná, že Vaší mámě opravdu vadí, že se nechováte, jak je zvyklá, a nejste doma dost aktivní. Taky ale může vidět věci vždy přítomné u pravidelného užívání marihuany - že často neudržíte v hlavě věci moc dlouho, nebo si jich vůbec nevšimnete, moc se nesoustředíte. Může na vás vidět i pro "trávu" typickou náladovost. Může jí "tráva" připadat z Vašeho chování jako nějaká blízká osoba, možná důležitější než ostatní, asi jako u některých lidí to jejich "pivko". Seznam Kontaktních center, kam se můžete obrátit najdete v Kontaktech. V naší poradně můžete mámě doporučit Informace pro rodiče. Hezké domlouvání.