Thc v krvi atd... ?
Gregor
Ahoj poprvé jsem si dal marihuanu 30.4.2011 dal jsem si bongo a dal jsem dva tahy.Po druhé co jsem měl marihuanu bylo to 14.5.2011 to jsem si dal jointa a dal jsem pět tahů. Po třetí to bylo 20.5.2011 to jsem dal čtyři tahy z bonga a pak tři z jointa.
Otázka je totiž v tom že beru prášky na vysoký tlak a 10.6.2011 musím jít na odběr krve pro kontrolu jak na mě ty léky působí.
Chtěl jsem se zeptat jestli při tomto odběru krve poznají že jsem hulil marihuanu tzv. jestli najdou v krvi thc ? Taky bych chtěl vědět co pomůže urychlit proces odstranění thc z těla a za jakou dobu thc z těla zmizí (z moči,vlasů,krve atd...)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle Vašeho dotazu je frekvence užívání marihuany cca jednou za týden až 14 dní, jedná se o relativně nízké dávky (míněno tak, že ve dnech, kdy si marihuanu dáte, nekouříte od rána do večera, ale párkrát si potáhnete z jointa), takže počítám, že pokud by Vám 10. 6. 2011 dělali testy na přítomnost THC, byly by již negativní. Samozřejmě za předpokladu, že od toho 20. 5. do 10. 6. marihuanu kouřit nebudete. THC se dá detekovat z krve od 10 do 14 dní, ze vzorku moči od několika dní do několika týdnů (obvykle se uvádí rozpětí 1- 30 dní). Doba, po kterou se dá zjistit, závisí na mnoha faktorech, ale především na délce a intenzitě předchozího užívání. Ve Vašem případě by doba možné detekce neměla přesáhnout 14 dní, jak u krve, tak u moči. Ve vlasech se dá detekovat užití drogy cca 2 měsíce nebo do té doby, dokud je neostříháte... Ale testy na přítomnost drog z vlasů se dělají výjimečně, jsou poměrně dost drahé, takže pokud k tomu není pádný důvod (nebo si je sám nezaplatíte), tak Vám je nikdo dělat nebude.
Co se týče vyšetření kvůli lékům na vysoký tlak - s největší pravděpodobností Vám testy na drogy při této příležitosti dělat nebudou. Při standardních vyšetřeních a odběrech se tyto testy nedělají (lékař by musel dělat speciální test na přítomnost drog, při jiných testech se přítomnost metabolitů drog neukáže - míněno, že když Vám budou dělat sedimentaci, tak se ukáže sedimentace, a nikoli to, že máte v krvi THC).
Urychlit vylučování THC z těla v podstatě nejde. Na zahraničních webech můžete najít ke koupi řadu nejrůznějších přípravků, které zaručeně zajistí negativní testy na drogy a urychlí vyloučení drog z těla... ale na jejich účinnost bych moc nesázela.
Jinak na závěr ještě informaci... jistě víte, že kouření marihuany má i jiná rizika, než že se na to přijde v testech. Více podrobností se můžete dočíst na našem webu pod rubrikou Cannabinoidy.