Potrebuji pomoct?
loupak
Dobry den,chci se zeptat,nevim ani jak to psat?pervit.od svych 15.let?je mi 24.Zprvu to bylo jen tak,pak sem se neobesla bez denni davky treba 2roky v kuse,vite mam 2.nadherne deti,vzdy kdyz sem otehotnela sem dokazala ihned prestat,nesahla sem na to i par mesicu po porodu,ale proste pak prijde to neco a sem tam..Vratila sem se na zpatecni cestu pred pul rokem,holcicka 13mesicu,myslim si ze mam vse furt pod kontrolou neberu dene,ale strasne me mrzi vuci tem detem ze to vubec delam?proc nedokazi prestat uplne..nenavidim se za to,uz nevim co mam delat aby me to pustilo uplne?lzu rodicum,partnerovi vzdyt to je nekonecny peklo,ale i tak si to neodpustim,chci vedet zda to dokazi sama,bo potrebuji pomoct?ziju 2.odlisne zivoty,nedovovlila bych abych spadla tam kam sem uz parkrat dopadla ale vim sama ze se pak clovek otoci a teprv az kdyz uz je v tech srackach vse si uvedomi.Toho se bojim,dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je určitě rozumné, že jste napsala a chcete s tím něco dělat. Sama asi tušíte, že svépomocí to zvládnete dost ztěží. Netvrdím, že je to nemožné, ale za současné situace dle mého názoru nepravděpodobné. Píšete, že berete od 15 let, s výjimkou období těhotenství a několika měsíců po porodu, kdy jste abstinovala, tak zřejmě poměrně intenzivně. To už je docela dlouhá doba, a i když se Vám podařilo delší dobu abstinovat, tak jste zase sklouzla zpět. Přestože jste abstinovala, když jste byla těhotná, teď už se Vám to nedaří, i když máte doma dvě malé děti. Zahání Vás to do úzkých, takže se za to nenávidíte, ale zároveň v tom pokračujete, lžete své rodině... mám obavu, že bez odborné pomoci se to bude v průběhu času jen horšit a že pokud to zatím na děti nemá významnější vliv, tak brzo mít bude. Děti jsou na tyto věci poměrně citlivé a tu změnu ve Vašem chování, pokud jste intoxikovaná, vnímají. Také předpokládám, že pokud máte potřebu lhát partnerovi a rodičům, že zřejmě mají nějaké podezření, že je něco v nepořádku. Bylo by přinejmenším na místě si o tom s někým z odborníků promluvit a zvážit možnosti léčby. Vzhledem k péči o děti by byla asi nejvhodnější ambulantní léčba, není nutné hned vyhledávát léčbu někde v léčebně. Dostala byste potřebné informace, podporu, pomohlo by Vám to ujasnit si, co jsou ty situace, které Vás k pervitinu vždy zpět dovedou a jak se tomu účinněji bránit. Asi by taky stálo za to probrat, nakolik se do té léčby v rámci nějaké rodinné terapie může zapojit i Váš partner, abyste měla podporu i v rodině.Můžu Vám doporučit níže uvedené zařízení, kam je možné se obrátit. Nabízejí ambulantní léčbu pro uživatele drog, služby jsou bezplatné. Tak tam zavolejte a domluvte si konzultaci. Nemáte co ztratit. Kdyžtak pak napište, jak jste dopadla.
Liberec, Centrum ambulantních služeb
ADVAITA, o. s.
Rumunská 14/6, Liberec, 460 01
telefon: 482750607
http://www.advaitaliberec.cz