odvykání
ms.karry
zdravím Vás.obracím se touto cestou s prosbou užívam o pomoc.již delší dobu užívam pervitin dosud jsem si lhal že nejsen závyslí ,ale stupnuje se interval a davky.víte já jsem zemědělec mám krásnou rodinu a dva syny.manželka nic netuší máma také ne nevím proč si mě droga všude najde .Dokonce jsme se odstěhovali ,přesto to nepomohlo mam obavy s toho ,že mě manželka opustí když se jí přiznám.jak tuto situaci je nejlépe řešit\'_?drogu užžívám pouze šnupáním.díky za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vypadá to, že je v sázce opravdu hodně, a že stojíte o to se pervitinu zbavit. Není to ale vždycky úplně jednoduché, hlavně když je na to člověk sám a bojí se někomu svěřit. Bylo by dobré probrat podrobně, jak to bylo s Vaší závislostí v minulosti, jak je to teď (kdy se dáte, co k tomu vede, kdy pro Vás naopak není problém se pervitinu vzdát). Co Vám pervitin dává, co naopak kvůli nmu ztrácíte, co je v ohrožení.... A pak udělat krátkodobý plán, jak se mu vyhnout, jak se vypořádat s některými rizikovými situacemi. Jde o tzv. prevenci relapsu, která by měla jít ruku v ruce s řešením problémů, které Vás k závislosti vedly a vedou. Je dost těžké tohle všechno zvládnout sám, protože zároveň musíte být sám sobě "lékařem" i "pacientem". Proto by bylo nejlepší, kdybyste vyhledal odbornou pomoc, klidně ambulantně, o tom se nemusí nikdo z rodiny dozvědět, když nebudete chtít. Jít se poradit, promluvit si o rizicích, sestavit plán. Takové služby nabízí některé neziskové organizace, zabývající se závislostmi, případně lékaři a terapeuti v AT poradnách. Pokud byste potřeboval kontakt, napište, kde by to mělo být. Případně se můžete podívat na mapu pomoci na www.drogy-info.cz a podle místa bydliště příslušné zařízení najít.
Pokud byste měl jakýkoli další dotaz, určitě se na nás obraťte. Přeji hodně sil, abyste dokázal s pervitinem přestat a zachránil si tak to hezké, co jste vybudoval.