muj pritel jiz 9 mesicu abstinuje heroin
Eva
Vazeni, moc bych Vas prosila o radu. Jsem pul roku s pritelem, 9 mesicu abstinuje po zavislosti na heroinu, ktera trvala 2 roky s detoxikacnimi prestavkami, pred tim pervitin. Prestehoval se z Prahy, pracuje, bydli s matkou i se mnou (nikdy jsem drogy nebrala) a ma bezdrogovou skupinu pratel. Ted se ovsem vrhnul do "naruci" alkoholu, ma neustalou potrebu pit, kazdy den jde na jedno a tak 2-3x tydne se mu to protahne na vice a prijde opili. Snazi se to omezit, ale nikoliv kvuli sobe, ale kvuli me a moc mu to nejde. Nevim, jak mam reagovat a on sam taky nevi, jak na sebe, myslim, ze se snazi, ale nejde mu to. Muzete mi prosim napsat, co tak bajecnyho herak s lidma dela? Dekuji. Eva

Odpověděl: Dana Holubová
Pokud jde o konkrétní účinky heroinu, najdete je v hesle Opiáty. To Vám ale asi na Vaši otázku neodpoví. Někdy se závislosti různě kombinují. Člověk se snaží vyvarovat jedné drogy a spadne do jiné. U alkoholu a heroinu jsou některé společné dispozice. Váš přítel by se určitě měl obrátit na nějaké poradenské zařízení (AT poradny, K-centra - v Kontaktech ) a zacházet se situací trochu podobně jako s porušením abstinence od heroinu. Devět měsíců abstinence je dobré skóre, bylo by škoda o ně přijít. Vy si můžete domluvit pohovor tamtéž i sama, dozvíte se víc jak o závislosti tak o možnostech reagování na přítelovo chování.