Co myslíte?
Hanka
Dobrý den, Můj manžel začal brát pervitin.Nevím přesně,kdy začal,občas se mi zdál divně podrážděný,ale nic zvláštního to nebylo.Myslela jsem si,že je unavený z práce a pdobně.Pak se dvakrát ,během krátké doby stalo,že nešel do práce a doma se vymluvil,že mu není dobře-nic mu podle mě nebylo.To si následně nadpracoval.Asi měsíc na to 3 dny nepřišel domů,ani do práce,po té se mi svěřil,že "ujel na pervitinu",vzal si nemocenskou na týden,v práci si to nějak domluvil a vyžehlil.Ještě na sebe nadával,co to udělal,vyčítal si potíže v práci,ale vlastně mu to prošlo.Za další asi měsíc se to opakovalo-vzal si nemocenskou.V té době,už jsem hlídala peníze,tu a tam se ztratila nějaká menší částka 200-400.Pak se mi ztratilo z peněženky 1000kč a manžel na několik dní opět zmizel,po třech neomluvených dnech v práci,se tam šel domluvit,že potřebuje neplacené volno,dostal ho na týden,dále si vybral zálohu na další měsíc/abych nevěděla/,po tom týdnu už do práce nedošel,nyní je to 3 týdny.Drogy užívá podle mého názoru denně,já jsem mu řekla,že doma nesmí být,pokud nepůjde do léčebny,tak si vzal tašku zze základníma věcma a odešel.Nerozumím tomu,neměli jsme žádné zásadní potíže,měl dobrý plat a dokonce jsem se domnívala,že mě miluje.Myslíte ,že je schopen přestat a vrátí se domů?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, netroufnu si odhadnout, ostatně to ani nelze, zda manžel přestane brát pervitin (schopen jistě je) a vrátí se domů – to záleží na více faktorech a okolnostech – jak na osobnostním založení manžela tak např. i na tom, jak rychle a do jak velkých problémů (zdravotních, psychických, existenčních…) se v důsledku užívání dostane - obecně lze říci, že čím rychleji problémy nastanou, tím rychleji bude manžel nucený situaci řešit. Ať již situace dopadne jakkoliv, Váš postup byl správný a je velmi důležité na tomto stanovisku trvat – Vaše pomoc manželovi bez jeho snahy problém řešit by mohla moment „zlomu“ opět oddálit. Z dotazu cítím, že Vás současný stav trápí a není divu, proto Vám doporučuji navštívit odborníka na závislosti nebo psychologa či psychoterapeuta a v rámci osobního kontaktu se nejenom poradit o případném dalším konkrétním postupu vůči manželovi, ale také využít psychické podpory v tomto pro Vás obtížném období. Jistě byste v rámci osobního kontaktu s odborníkem měla větší prostor pro porozumění tomu, co se s manželem a Vaším vztahem děje. Pokud budete mít zájem o kontakty na vhodná zařízení, napište, kde bydlíte a já se pokusím Vám je vyhledat. . .