marihuana
Martina
Dobrý den, mám podezření, že má čtrnáctiletá dcera kouří marihuanu. Jak si to mám ověřit, když test zakoupený v lékárně prokáže užívání marihuany pouze asi dvě hodiny po požití? A jak v případě pozitivního výsledku jí zabránit v pokračování?

Odpověděl:
Dobrý den, nevím, jaký test z lékárny máte konkrétně na mysli, ale pokud je mi známo, tak standardně používané orientační testy z moči prokáží užití marihuany mnohem déle než 2 hodiny (řádově dny až týdny v závislosti na intenzitě předchozího užívání). Je zcela pochopitelné, že vás užívání marihuany vaší čtrnáctiletou dcerou hodně zneklidňuje. Přesto bych na vašem místě, ještě než bych přistoupila k samotnému testování, osobně navštívila odborné zařízení, které se specializuje na pomoc rodičům, jejichž děti mají problém s užíváním drog. Situace zpravidla bývá mnohem složitější, než se na první pohled může zdát a je provázaná s fungováním celé rodiny. Samotná kontrola drogovými testy problém nevyřeší, naopak jej v některých případech může i vyhrotit. Proto bych vám doporučovala zajít se nejdříve někam poradit a spolu s odborníkem probrat všechny alternativy řešení, zvážit, jak dále postupovat, abyste dceru motivovala ke změně chování a připravit se na to, jak eventuelně naložit s výsledky testu, ať už pozitivními nebo negativními. Bohužel, k posouzení celé situace a toho, jak dále, je potřeba více prostoru, než poskytuje internetová poradna. Pokud byste tedy měla zájem zajít někam osobně, dejte nám vědět region, můžeme vám vhodné zařízení doporučit. Přeji hodně štěstí a ať se problém podaří brzy zvládnout.