Otazka
Danuška
Zajímalo by mě, jak vypadá člověk druhej den po použití extáze nebo tripu, jestli to na něm okolí pozná, když vezme třeba jenom půlku. Taky by mě zajímalo, jak bude působit jenom polovina tripu. Jak dlouho to bude působit a jak intenzivně? Můžou se při tak malé dávce dostavit reálný halucinace, aby člověk nebyl schopnej rozpoznat co je pravda a co ne? Jak velké je nebezpečí bad tripu? Je pravda že asi tři procenta lidí se po LSD "zblázní"? Mění se nějak psychika po požití LSD nebo MDMA? .................. mimochodem: myslíte, že když do seminárky uvedu ceny drog, že to někdo může pochopit jako "reklamu" na drogy?? Můžete mě tykat, a ještě bych chtěla poděkovat za předchozí odpovědi, díky :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
Dobrá. Vzhledem k rozsahu dotazů bych měl spíše tendenci odkázat tě na nějaké tlusté knihy. Telegraficky. S tím LSD-je to trochu složitější-záleží na spoustě faktorů-třeba na tom, kolik oučinné látky bude obsahovat ten půlenej trip. Menší dose pak nemusí vyvolat halucinace, ale jen zostřené vnímání, ale taky nemusí - může se dostavit toxická psychosa se vším všudy. Ono to záleží mimo jiné i na individuelní reaktivitě, setu a setingu, ...
Nevím, zda 3%, tolik to asi nebude, ale myslím že pravděpodobnost není zdaleka mizivá.
Po LSD i MDMA se myslím něco změní-člověk začne svět kolem sebe jinak vnímat. A už to tak zůstane. Při delším, pravidelném užívání dojde k osobnostním změnám - z člověka pak bývá v očích okolí divnej pavouk a člověk se pak tak dosti často i cítí.
S těma cenama drog-myslím, že tohle reklama není. Pokud by došlo na lámání chleba a někdo vás z toho v souvislosti se seminární prací obvinil-tak se ozvěte. Myslím, že by se našlo dost právníků, kteří by vás s chutí hájili.