Stilnox
ken
Dobrý den. Moc prosím o pomoc. Třetím rokem beru lék na spaní Stilnox. Z pracovních důvodů jsem chodil spat odpoledne a bral si stilnox. To samé před spanim a hned po probuzení. Dnes před každym ulehnutim beru 6ks stilnoxu. Našel jsem odvahu a šel to řešit na psychiatrii,kde jsem dostal další léky(kventiax) Dokážu se trápit několik dni bez prášku a vůbec nespat,ale vždy podlehnu únavě s zase beru Stilnox. Nechtěl jsem si přiznat mou závislost na tomto léku,ale už vidím,že to nezvládám a rád bych nastoupil léčení a myslím hodně rychle. Momentálně žiju u přítelkyně v České Lípě. děkuju za radu a pomoc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve složité situaci, ale je dobře, že jste si uvědomil, že lék Stilnox vám už místo úlevy poskytuje spíše kolotoč dalších problémů a že jste se patrně dostal do závislosti. Také je dobře a oceňuji, že jste se rozhodl problém řešit s odbornou pomocí, samotnému to jde člověku často ztuha, i když se snaží. Nevím, zda psychiatr, kterého jste navštívil, je specialista na závislosti a zda vám pomohl adekvátně, z Vašeho popisu to spíš vypadá, že jste si od návštěvy sliboval asi pomoc jiného typu. Mohu Vám doporučit AT poradny (psychiatrické ambulance specializované na závislosti, viz níže), které by pro Vás mohly být dostupné. Tam by bylo asi fajn se o situaci poradit, zhodnotit, jak na tom jste a jaký typ léčby by byl pro Vás nejvhodnější, zda to půjde zvládnout ambulantní formou nebo zda by byla léčba lepší pobytová. S případným zprostředkováním léčby by Vám měli také pomoci. Zatím držím palce a věřte, že není důvod, proč by se Vám nemělo podařit se z toho dostat. Netvrdím, že to bude jednoduché, bude to běh na dlouhou trať, ale určitě to zvládnete. Liberec, psychiatrické oddělení nemocnice AT ambulance Husova třída 10, Liberec, 460 63 telefon: 485 312 472; 482 312 230 MUDr. Marie Hyánková http://www.nemlib.cz Ústí nad Labem, Masarykova nemocnice, psychiatrické oddělení AT ambulance Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13 telefon: 477 113 137 MUDr. Zdeňka Staňková http://www.mnul.cz Přímo v České Lípě jsem nalezla pouze kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, takže nejbližší ambulance vhodné pro Vás jsou trochu z dosahu, ale snad nebude v návštěvě problém.