Oxazepam, závislost, příznaky a léčba
Irrek
Dobrý den... Po několika měsíčním vztahu s přítelkyní, která má 2,5 letou dcerku jsem v situaci bez východiska. Občas trpěla nespavostí (max 1-2 hodiny denně). Tvrdí, že má tetanický syndrom a brala občas MagnesLife, magnosolv a podobné hořčíky. Dítě není moje, ale obě holky mám moc rád a vzal jsem je k sobě do bytu. Bohužel se však s přítelkyní dějí divné věci. Občas je bílá jak stěna a zvrací bez zjevné příčiny. Nespavost se vrací ve zvlaštních vlnách, přijde občas, usne až nad ránem a jen na chvíli. Mívá chvíle kdy mi nadává za nesmysly, ničeho si neváží a hádá se kvuli čehokoli a jindy mě zase třeba vzbudí pláč o půlnoci ze spánku a ona sedí po tmě v kuchyni na zemi a nejde z ní dostat ani slovo. Cca před týdnem šla na noc k mamce a o půlnoci jsem musel jet za ní a pro ní, třepala se ve dveřích v pyžamu a chtěla hořčík, přesto, že tvrdila, že ho měla ten den už několikrát a nepomáhá. Přestěhovala se ke mně i s Oxazepamem, který měla schovaný v krabičce na čaje a prý ho má od babičky, tvrdí, že už ho 3 měsíce nebere a předtím si ho brala občas na spaní. Když to tak zhodnotím, tak mi připadá, že mívá v nějakých nepravidelných intervalech cca 3 denní stavy, kdy se s ní nedá o ničem mluvit a je strašně introvertní a egocentrická. A zjistil jsem, že po alkoholu je to úplně konečná, jakákoli oslava, návštěva, přípitek či posezení u vína znamená stoprocentní konflikt, jen důvody se mění. Potkal jsem mamku jejího bývalého přítele a ta mě varovala, že prý něco bere a brala už tehdy. Byl bych nerad, kdyby to kvůli takovýmto problémům skončilo, mám je rád, ale zároveň nehodlám zažívat podobná překvapení a situace. Párkrát to šlo a nebylo to až tak napjaté, hlasité a emotivní, ale už to začíná být moc. Nevím co mám dělat.

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle vašeho popisu nelze odhadnout, zda má partnerka problém s léky či nikoliv. Spíše asi ano, ale mám dojem, že to není to hlavní, že spíše má psychické problémy obecně a měla by navštívit psychiatra a pokud trpí tetanií tak i neurologa. Možná že ani toto není ta pravá příčina, ale pravděpodobně by pořádné vyšetření neuškodilo a pomohlo najít nějaké východisko z vašeho společného problému. Skorem bych řekl, že by bylo vhodné, kdybyste tam šli společně, aby kolega pochopil, kde je problém. :-)