marihuana
=)
Dobrý den přeju, chtěla bych se zeptat - jak dlouho zůstává marihuana při občasném kouření v krvi a moči? A slyšela jsem, se přítomnost THC v těle dá zjistit i z vlasů. A zjistí se při normálním odběru krve/moči nebo na to musí být nějaké speciální testy? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. THC, účinná látka marihuany se dá detekovat z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní, detekce z krve je možná do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní. Z krve se dá zjistit, zda je člověk aktuálně pod vlivem THC (takové testy se provádí např. u řidičů, když je podezření, že řídili pod vlivem drog), testy prokáží aktivní THC max do 24 h. To, co se pak v moči i krvi prokazuje a dá detekovat déle, jsou metabolity THC, které ukazují, že jste někdy v nedávné minulosti marihuanu užila (to je těch cca 14 dní po posledním užití při občasném užívání). Z běžných odběrů krve/moči se to nezjistí, jsou potřeba speciální testy, které se při standardních vyšetřeních u lékaře neprovádí. Testy z vlasů jsou možné, tam se dá užití drogy prokázat i delší dobu. Nicméně tyto testy jsou hodně nákladné a běžně se nedělají. Proč se na to vlastně ptáte? Hrozí Vám nějaký problém?