Přítel je závislý na pervitinu
Alena
Dobrý den, obracím se již zoufalá, nevím co dál. S přítelem jsem už třetí rok.Je mi 22 jemu 30. Když jsem ho poprvé viděla s jehlou(asi po3měsících známosti) rozhodla jsem se že mu pomůžu. Bral od 22let. S drogami zkušenost nemám. Oba jsme pracovali ale vždy když jsem šla do práce a on ne, dal si.Cca každý měsíc. Proto jsem se rozhodla z práce odejít a začala dokonce pracovat na livechatu abych měla volno kdy on. Po jeho posledním ,,ujetí,, jsem utekla z bytu a začala krvácet zespoda, odvezla mě sanitka-3dny bílá v nemocnici-prý stres.Přítel potom slíbil že už to neudělá.Vycházelo to tak rok i když jsem začala být věčně nevrlá, deprese (bylo mi proti srsti co všechno si nechám líbit-nadávky, agrese, jednou mě přítel dokonce zmlátil)ale snažila jsem se, přičítala jsem to drogám. Pak byl dlouho klid,přítele dokonce povýšili. V Chorvatsku mě požádal o ruku, myslela jsem že je to za námi.Pak jsem před dvěma měsíci přišla,,z práce,, a přítel ležel sfetovaný na posteli. Nešel do práce!A byl propuštěn. Teď si našel znovu práci. Byli jsme pozváni na svatbu teď 1.8.on ale tvrdil že musí do práce-měl to i v rozpisu. Jela jsem sama a po příjezdu jsem zjistila že mu směnu vyměnili a on si dal-po měsíci!Můj sen o normálním životě se zhroutil a já taky. Řekla jsem mu že odcházím a on střídavě brečel a pak byl agresivní-i před lidma.Bylo mi strašně trapně. Dnes jsme společně zavolali do Sananimu a objednali se na konzultaci.Ale já to nezvládám, hnusí se mi když se mě dotkne, on je kvůli tomu nevrlý, nadává mi že jsem k ničemu, pak se mi omlouvá a říká že přece půjde se poradit, že to zvládneme. Moc bych chtěla aby to tak bylo ale bojím se že už asi nemám sílu. Párkrát dokonce tvrdil že si dal kvůli mě, pak se omlouval a pořád dokola.Chci mu pomoct, nedokářu odejít, tvrdí že by se ufetoval ale já chci zase žít proboha. Byla jsem vždycky tak veselá, dobře jsem se učila a jak jsem dopadla. Miluju ho, alespoň jeho ,,normální,, část ale to mám kvůli tomu objetovat svůj život.Už jsem milionkrát myslela na sebevraždu, nemít rodiče a sestry za kterými jezdím jednou za 14dní, zabila bych se.(vím že bych je tím strašně ranila). Co mám proboha dělat, už nemůžu...

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, to, že jste se objednali na konzultaci do Sananimu je za stávající situace nejrozumnější řešení. Chápu, že byste Vašemu příteli ráda pomohla. Nejvíce mu pomůžete tím, když ho podpoříte v tom, aby na dojednanou konzultaci dorazil a promluvil si o své závislosti s odborníkem osobně. Ten Vašemu příteli poradí jaké učinit další kroky v léčbě a poradí i vhodný typ zařízení, eventuelně mu může pomoci léčbu zprostředkovat. Neztrácejte naději, spousta lidí se ze závislosti na drogách díky léčebným programům dostala a dnes žijí plnohodnotné životy a života si již užívají i bez drog. Zmiňovala jste již dohodnutou konzultaci - předpokládám, že Váš přítel s variantou, že musí se svou závislostí začít pracovat, souhlasil. Zmiňujete se o svých somatických a psychických potížích. Je to pro vás jistě náročná situace a proto bych za těchto okolností nezapomínala ani sama na sebe. Osoby užívající návykové látky totiž neničí pouze sebe, ale také bohužel ty nejbliší lidi okolo. Přítelova závislost je velkou zátěží i pro Vás. Vaše obtíže skončily hospitalizací v nemocnici - proto bych je určitě nepodceňovala a myslím, že i Vy byste Vaši současnou situaci měla probrat s odborníkem a využít možnosti kvalifikované pomoci a podpory. Takto přes internet veškeré problémy nevyřešíme a tím, že jste již zmiňovala konzultaci v Sananimu ( předpokládám asi v Kontaktním centru ) pro Vašeho přítele, bych Vám osobně ráda doporučila možnost navštívit Poradnu pro rodiče, parnery a osoby blízké. Tuto poradnu provozuje též občanské sdružení Sananim stejně jako již zmińované Kontaktní centrum. Poradna sídlí v prostorách kavárny Cafe Therapy ve Školské 30 na Praze 1. Konzultaci si musíte předem telefonicky objednat na tel.číslech 284 824 234 nebo 739-268 527 (Mgr. Štěpánka Čtrnáctá) a to ve dnech pondělí až pátek od 9.00 do 19.00 hod. Služby jsou zdarma. Přeji hodně štěstí a držím palce ať vše dobře dopadne.