lysohlávky
Dobrý den, naše dcera kouřila marihuanu, poslední testy se ukázaly jako negativní. Máme však podezření, že užívá lysohlávky. Lze užívání lysohlávek prokázat nějakým testem? Děkujeme.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užití lysohlávek lze prokázat testem, nicméně na českém trhu jsem nenalezla orientační test, který by detekoval psilocybin (účinnou látku lysohlávek), takže je možné, že test lze provést pouze v laboratoři. Je možné se samozřejmě informovat v lékárnách či u výrobců orientačních testů, zda testy na psilocybin jsou k dispozici, je možné, že se ke mně informace pouze nedostala. Jedná se o méně obvyklý test, orientační testy se vyrábí obvykle na nejtypičtější drogy. Laboratorní testy provádí toxikologické laboratoře, jsou ale nepoměrně dražší než orientační testy (cca 800 - 1600 Kč za test). Užití lysohlávek se dá testem zjistit do 3 dnů po posledním užití. Bohužel Vám to neřekne nic více než že dcera drogu v posledních dnech užila nebo ne, neřekne nic o tom, zda ji užila delší dobu před testováním, případně jak často a jak dlouho ji užívá. Pokud máte zkušenost s testováním na marihuanu, tak nejspíš tyto informace máte. Nepíšete bohužel, kolik je dceři let, jak vzniklo podezření na užívání "houbiček", zda jste s ní problém nějak probírali a jak ona se k užívání drogy/testování staví, zda jste třeba kontaktovali někoho z odborníků, abyste s ním situaci konzultovali, zda máte promyšleno, co uděláte v případě pozitivního, ale i negativního výsledku testu...