tramal
Petr
Zdravím, je mi 19 let a cca 3 roky užívám Tramal. beru ho dvakrát denně většinou, kdy ráno je to 500 mg a večer "na spaní" 900 mg. Odvykání je ale musím říct nezvládnutelné, už druhý den se nedá vydržet a nezabírá ani snižování dávek. Stačí dát o 100 mg méně a už se všecko rozjíždí. Přemýšlím tedy nad alternativama. V květnu mě čeká maturita a už i tak mám ve škole vysokou absenci, např. detox a takové věci si zkrátka nemůžu dovolit. Chtěl jsem se zeptat, jaké jsou pravidla subtituční léčby subutexem? Osobně nevidím jinou variantu... než teda brat dál takhle tramal, ale to se mi fakt nechce. Je mi čím dál hůř a těch pár okamžiků, co mi je po něm dobře, mi za to fakt nestojí. Jaké jsou pravidla předepsání subutexu, popř. kam mám jít? Děkuji předem moc za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by ve Vašem případě bylo velmi rozumné se poradit s odborníkem, nejlépe s lékařem-psychiatrem ohledně toho, zda by léčba Subutexem byla pro Vás vhodná (závislost na opiátech - tedy potřebná indikace k léčbě - u Vás je, ale posouzení, co by bylo nejvhodnější, zda Subutex či případně jiná medikace). Posílám Vám kontakt na lékaře ve Zlíně, kterého osobně znám a který bude jistě ochoten Vám pomoci a kromě medikace Vám i poskytnout psychoterapeutickou podporu. Pro předepsání Subutexu je potřeba, abyste byl plnoletý a byl závislý na opiátech (obvykle to bývají nelegální opiáty jako je např. heroin, ale Tramal samozřejmě také patří mezi opiáty). Subutex nehradí zdravotní pojišťovna, takže potřeba pak na něj doplácet, za balení na jeden týden (7 tablet) se suma liší podle množství účinné látky v tabletě (176 / 434 / 1280 Kč), tak jen abyste počítal s tím, že to nemusí být nejlevnější záležitost. Lékař by Vám ale mohl doporučit i jiné varianty léků. Každopádně tam zavolejte a objednejte se. Kdyžtak pak napište, jak jste dopadl. Držím moc palce. Zlín, Psychiatrie, psychoterapie a adiktologie Psychiatrická léčba Osvoboditelů 91, Zlín, 760 01 telefon: 577 220 634 MUDr. Pavel Konečný http://www.psychocentrumzlin.cz