LSD
hofman
Dobry den, poprve sem okusil LSD, vsechno probehlo naprosto v poradku, zazitek sem si uzil a zadnou psych. ani fyz. ujmu sem nezpozoroval, jeste bych to chtel okusit nekolikrat, zajima me jaky negativni vliv to ma na organismus a na cloveka jako vubec takoveho, jakym castem tela to skodi atd. Nikde sem moc o zapornych vecech krom flashbacku neslysel, takze to vypada jako celkem zajimava latka kdyz se to dobre zvladne psychicky, kdyz to beru tak ze na tripu budu nekde v prirode a poslouchat hudbu a nebudu se proste vystavovat fyz. zatezi jako treba na xtc.. dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dobře, že se chcete informovat o rizicích drogy, kterou se chystáte užít, i když už podruhé. To, že vaše první zkušenost s LSD proběhla dobře a bez následků neznamená, že tomu tak bude vždycky. Je sice pravda, že příjemným prostředím a podmínkami, o kterých píšete, riziko špatné zkušenosti snižujete, stejně je ale dost velké. Kromě flashbacku, o kterém jste slyšel, existuje ještě několik dalších. Mimochodem, ani flashback není riziko zrovna malé, představte si třeba, že se vám při řízení auta vrátí zpátky halucinace, které jste měl na tripu. Kromě toho má LSD dost nevypočitatelný efekt, hlavně pokud s ním nemáte zkušenosti. Nejsou výjimečné pokusy o sebevraždu ani trvalé psychické následky. Někdy po tripu zůstává pocit zmatenosti, úzkost. Typický pro halucinogeny, mezi které LSD patří, je tzv. bad trip. Je to hodně nepříjemná intoxikace, s hrůznými obrazy a pocitem ohrožení života. Člověk pak může být nebezpečný sobě i okolí. V takovém případě je důležité dostat se z prostředí, které cítíte jako ohrožující (většinou za pomoci někoho druhého). V souvislosti s LSD se také často mluví o poškození genetické informace buněk. Pro vznik poškození není údajně důležitý počet intoxikací, ale jen to, jestli intoxikace proběhla. To znamená, že k poškození dochází už po první intoxikaci, další už na kvantitu poškození (chromozomových aberací) nemají statisticky významný vliv. Kombinace s dalšími halucinogeny zvyšuje pravděpodobnost poškození. Je ale pravda, že novější práce riziko aberací nepotvrzují. Taková jsou tedy hlavní rizika, spojená s LSD. Je to určitě látka zajímavá, jak píšete, ale myslím, že není až tak bezpečná. Být vámi bych si to dobře rozmyslela, než se pustíte do dalších experimentů s ní. Kdyby jste chtěl zjistit ještě něco víc teoreticky, existuje spousta literatury, např. od S. Grofa.