Otazka
Marketa
Dobrý den, zjistila jsem, že muj přitel s kterym jsem dva roky, si tak 5 x do roka vzal nějakou drogu. Kromě toho docela hulí marihuanu - což se snaží na mé přání dost omezit. Ale s jinýma drogama se vůbec smířit nedokážu a v tomhle případě jsem mu dala ultimátum. Jenže te´d nevim, jestli se s nim mám o tom stále bavit, což je pěkně těžký a nepříjemný, nebo jak vůbec takové téma načít a jak působit. Díky M

Odpověděl: Dana Pěčová
Pokud si vzal 5x do roka, nejspíš nemá problémy se závislostí jako takovou, i když závislost si lze uhnat i kouřením marihuany. Pokud mu dáváte ultimátum, je dobré svá slova podpořit činy, jinak se minou účinkem. To znamená, nikdy neříkejte to, co víte, že neuděláte. Chápu, že je pro Vás těžké tento hovor otevřít, ale myslím si, že pokud Vám to vadí, nic jiného nemůžete udělat, než začít. Možná bych Vám doporučila klidnou atmosféru, aby přítel nebyl zkouřený a schopnen vnímat, o čem chcete hovořit. Držím palce.