ujištění
UU
Na párty jsem dala napít vody jednomu neznámýmu klukovi, pak jsem tu vodu pila vesele dál, ale na konci akce, když jsem vylezla na denní světlo, všimla jsem si, že se ten týpek od normálních pártypeople dost liší, byl to nějakej feťák (měl na rukou vpichy a nějaký hnusný boláky a byl strašně vychrtlej), chci se zeptat, jestli sem se od něj přes tu vodu nemohla případně nakazit třeba hepatitidou B nebo C?

Odpověděl: Helena Hošková
Nakažení hepatitidou B nebo hepatitidou C se touto cestou pravděpodobně nemusíte obávat. Obě hepatitidy se přenášejí hlavně infikovanou krví, příp. jinými tělními tekutinami (sperma apod.). Dotyčný by musel mít poranění např. na ústech a zanechat na Vaší láhvi (sklenici) krev. Pokud byste s ní přišla do styku a měla nějakou ranku v dutině ústní, jisté riziko přenosu by tam bylo. Touto cestou se může přenášet hepatitida A, jejíž příznaky jsou většinou dobře rozpoznatelné a jejíž léčba bývá úspěšná. Pokud chcete mít jistotu a být v klidu, nechte si u svého obvodního lékaře udělat jaterní testy. P.S. Příště buďte lakomá. :o))