Otazka
Jerabina
Mam nepravidelnou menstruaci. Je zbytecne se ptat, jestli na to maji drogy vliv, ale potrebovala bych vedet, jestli kdyz pujdu ke gynekologovi - bude mi brat krev? Bude delat testy? Pokud zjisti, ze beru drogy musi to nahlasit rodicum? Je mi 17.

Odpověděl: Martin Hulík
Testy na drogy se dělají z moči, ne z krve a lékař by je neměl dělat bez vašeho vědomí. Když zjistí (nebo bude mít podezření), že berete drogy, rodičům to říct nemusí - to neznamená, že to neudělá. Mohl by vám doporučit kontakt na specializované zařízení, které se zabývá závislostmi. A to vám doporučuji i já. Teď máte strach, že bude průšvih. Až bude, zjistíte možná, že to zas není tak hrozné a nebrání vám to vesele brát drogy dál. Ten opravdový průšvih přijde, až zjistíte, že ve vašem životě není nic důležitějšího, než drogy. Tak o tom přemýšlejte. A klidně znovu napište.