4 měsíce
Maceška
Syn mého dlouholetého přítele byl závislý na heroinu. Jak to bývá dostal se do problému se zákonem a byl ve vazbě. Ta mu prospěla a on byl po návratu z vazby čtyři měsíce bez drogy. Nyní se nám zase nelíbí a když jsme mu dělali test vyšel pozitivní na opiáty. Jeho vysvětlení zní: vzal si diazepam do piva, aby zvýšil účinek alkoholu. Já si myslím, že to zkouší znova. Prosím poraďte co bychom měli udělat. Protože z minulých zkušeností víme,že když to bude rozjetý nemáme šanci podat pomocnou ruku.

Odpověděl: Martin Hulík
Po užití diazepamu by opiátový test nevyšel pozitivní. Jako pravděpodobnější se mi jeví možnost heroinového relapsu. Zkuste s ním o tom v klidu promluvit, pokud přizná relaps, třeba bude i ochoten začít uvažovat o léčbě. Minimálně by měl zajít do nějakého kontaktního centra a probrat tam svoji situaci, zvážit svoje možnosti, motivaci k abstinenci, rizika a pak se zodpovědně rozhodnout, co s tím. Pokud se to vyvíjí tak jak to popisujete, měl by jednat rychle.
Vám doporučuji docházet na rodičovské skupiny, vhodný kontakt by vám měli poskytnout v nejbližším kontaktním centru. Možnost planého poplachu nevylučuji, ale instikt vás zřejmě neklame, jistě máte dost zkušeností.