pohozena jehla
Marie
Píchla jsem se o jehlu na hristi, bylo to v poledne, jak velke je riziko HIV a Hepatitidy C? Jak je virus hep. C citlivy na venkovni prostredi?Urcite nejsem prvni co se mu to stalo? Kolik lidi se treba uz takto nakazilo?Píchla jsem se jen trochu. Chodim na sledovani na Bulovku, očkovali mě na Béčko, mám strach prosím napište!

Odpověděl: Jakub Minařík
Riziko nákazy HIV nebo hep. C je v tomhle případě minimální. Pokud jste v kontaktu s infekčním odd. FN Bulovka, tak by bylo nejlépe obrátit se tam a požádat je aby situaci s vámi probrali, případně vás nějaký čas sledovali (To už stejně dělají, jak jsem pochopil).
Navíc-ta jehla nemusela pocházet od toxikomana (pokud to byla samostatná jehla, tak s velkou pravděpodobností opravdu nepocházela; pokud to byla inzulínka-je riziko vyšší).
Víte, myslím, že se nemusíte bát. Strach který máte je asi podstatně větší, než riziko, kterému jste vystavena. Ale na tu Bulovku se obraťte pokud možno co nejdřívě-jistota je jistota.