Pervitin - odpoved (pro sl. Ehrhardtovou.)
Ondra
Dobre odpoledne. Predem bych Vam chtel podekovat za odpoved. Z pocatku jsem drogy bral pouze jako ulet - nebral jsem je treba z duvodu, ze jsem se litoval, pouze me bavili. Ale po case (cca 2,5 roku) jsem zacal pocitovat urcitou ne snad potrebu, ale zavislost (nadvladu??). Pocit, ktery me vadil a velmi omezoval. A ve chvili kdy jsem se videl v zrcale, ktere odrazelo otresna podobizna - sesla, seschla s voskovym oblicejem - zafungovali me spatne vlastnosti (napr. jesitnost, vysoke sebevedomi :-))) a ze dne na den jsem s tim prestal. Dalsi duvodem byl a stale je ma prace, diky ni jsem rozdelil svuj zivot na dve casti profesni/osobni. Venuji maximum sve energie do seberealizace v praci - po case je treba zodpovednost a rozumny nahled, ktere pervitin opravdu nema. Muj osobni zivot zahrnul i pernik. Proto jsem ho odstavil na vedlejsi kolej a hodlam ho tam chvili drzet!. Zadny sport, pouze "konicek" prace mi pomaha, a docela casto, umi pernik uplne vymazat z hlavy. Nicmene, pokud se stane, ze o nem slysim nebo ho vidim, ci mi zavola - mozek si vzpomene a telo se zacne potit, klepat, myslenky jsou zprehazeny a nikdy nedosahnout puvodnich konceptu - to velmi ohrozuje vysledek me prace a stoji me velke mnozstvi energie. Tento stav potrebuji eliminovat! Jsem vsak v nalezeni reseni bezmocny. Dlouhe, slozite nicmene doufam, ze nekdy neco takoveho najdu, protoze predpokladam, ze takovych pocitu, chuti se ast nikdy nezbavim. Dekuji za Vasi zpetnou vazbu.

Odpověděl: Helena Hošková
I Vám, Ondro, pěkné odpoledne. Při čtení Vaší odpovědi mě napadlo jedno přísloví, a to že "všechno špatné, je pro něco dobré" - tedy, že jste díky své ješitnosti (a dalším "špatným vlastnostem" :o)) - cituji) dokázal užívání pervitinu stopnout, a navíc ze dne na den? Klobouk dolů! Napsal jste, že jste svůj život rozdělil na dvě části, ale v podstatě píšete hlavně o té části pracovní. Práce je pro Vás motivací vydržet abstinovat, ale zároveň Vám činí problémy se na ni soustředit, když na Vás přijdou chutě. Nezmiňujete se o tom, jestli máte nějakou protiváhu i ve svém osobním životě - tedy pokud Vám na něj zbývá nějaký čas? Připadá mi trochu riskantní sázet jen na jednu kartu (práci), navíc když je pravděpodobně hodně náročná. Píšete, kolik Vás stojí úsilí a energie, když o pervitinu slyšíte nebo ho vidíte. Je možné se těmhle situacím nějak vyhnout? Asi Vám nemusím psát, že jsou pro Vás velmi rizikové? Co mě tak varovně brnklo přes oči, je věta, že chcete pervitin odstavit aspoň na chvíli na vedlejší kolej. Znamená to, že uvažujete i o možnosti se k jeho užívání vrátit? Pokud ano, těžko se dočkáte eliminace nepříjemných stavů, na něž si stěžujete. Co někdy pomůže, je možnost mluvit o tom, co se ve Vás právě děje, co by pomohlo, aby Vám bylo líp atd. Proto opakuji svou nabídku z minulé odpovědi, tj. nabídku telefonického, příp. osobního kontaktu. Taky by asi neškodilo udělat si "barevnější" den (dny) - prostě zkusit zdravý životní styl - kontakt s přáteli, dostatek pohybu apod. (ono se totiž při sportu uvolňují endorfiny, což jsou hormony odpovědné za naši dobrou náladu, takže i tohle by mohlo trošku pomoct). Ovšem asi jen v tom případě, pokud máte ke sportu kladný vztah?:o)) Mějte se líp!