závislost na rohypnolu
úterý
Je mi 50 let a dlouhodobě užívám rohypnol. (CCA už 10 let). Původně působil jak má, ovšem nyní mě spíš povzbuzuje. Jeho denní spotřeba se pohybuje (u mě) od cca 2 až do 6 tablet, někdy kombinováno s alkoholem. Rád bych věděl, zda je možné se této závislosti ještě zbavit, případně je-li v mém případě nutná hospitalizace. Vůlí dokážu "srazitů dávku na 2 tablety denně,někdy ovšem přicházejí velmi silné abstinenční příznaky. Za odpověď díky. Václav.

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislosti se samozřejmě zbavit můžete a dost bych vám to doporučoval. Rohypnol a celá skupina látek do které patří jsou ve vyšším věku hodně rizikové hlavně z hlediska poškození paměti. Pokud nezačnete abstinovat-tak to asi bude špatný.
Teď jak na to:
1. Nevysazujte rohypnol sám. Existuje celkem velké riziko epileptických záchvatů poté, co klesne útlum CNS. Tyhle záchvaty mohou dosáhnout takové intenzity, že zemřete.
2. Takže detox-buď poproste praktického lékaře aby vám vysazování řídil. Nebo - a tuhle variantu doporučuji - se nechte detoxifikovat na specializovaném oddělení-tam by případné komplikace měli zvládnout.
3. Pokud chcete, aby abstinence vydržela-kontaktujte nějaké léčebné zařízení-léčba může probíhat i ambulantně. Léčbu nepodceňujte, v takovém případě jako je ten váš málokdo zvládne abstinenci bez ní.
4. Jestli chcete dobrou radu-přestaňte pít i alkohol. Pokud možno na delší dobu.
UPOZORNĚNÍ:Ta kombinace s alkoholem, kterou zmíňujete ve svém dotazu je dost riziková. Hrozí útlum dechového centra a můžete také zemřít!
Možná budete potřebovat nějaký kontakt. Osobně bych vám pro detox i léčbu doporučil Apolinář v Praze. Najdete ho v Apolinářské ulici. Pokud je pro vás Praha obtížně dosažitelná, tak se zeptejte, rádi vám poradíme podle lokality, nebo se podívejte do kontaktů.
Držím vám palce a nepodceňujte to. Když už jste se zeptal, tak se do řešení tohohle problému pusťte hned. Neodkládejte to. Jinak zjistíte že ze zítra je rok, nebo i víc. Ona 10 letá kariera užívání Rohypnolu znamená celkem obstojnou závislost. Takže vás čeká kus práce. Ale pokud do toho investujete, tak to zvládnete. Hodně štěstí. :-)