...pokračování (pro J. Minaříka)
Myshka
Dobrý den, vidím, že máte v Poradně velkej provoz :))) Dík za odpověď na druhou otázku. Minulý víkend jsem nešla pařit, spolubydlící samozřejmě ano, ale tenhle víkend jsem bohužel selhala. V pátek jsem sice odjela raději na návštěvu k rodičům (na vesnici), aby mě nic nepokoušelo jít s kamarády pařit, vrátila jsem se do bytu odpoledne a tam se odehrávala afterparty (spolubydlící + další známí, celkem 9 lidí). Byli všichni samozřejmě sjetý a vůbec jsem si s nimi nerozuměla a jenom jsem si uvědomila, že takhle blbě vypadám a chovám se na Éčku i já. Jenže pak jsem se nechala přemluvit na jointa :( Posléze někoho napadlo, že dáme všichni ještě E, já jsem si řekla, že to vlastně nic není, jsem vyspalá, odpočatá a jedna Extáze mi uškodit nemůže, navíc, když už mám 14 dní pauzu. Takže mám na sebe samozřejmě vztek, že jsem selhala, že si vlastně nemůžu věřit - ale to už o sobě vím delší dobu, nejde jen o drogy :(( Trápí mě ještě jedna věc, ohledně mých kamarádů: Jak jsme všichni byli na tom Éčku, padl návrh, že pojedeme ještě ten den na párty do Brna...já jsem souhlasila, protože jsem byla "high", ale jen do tý chvíle, než tam jeden kluk začal všem nabízet piko, že bysme tuhle noc už na Ěčkách nevydrželi...já, můj kluk a dva z návštěvníků odmítli, ale zbylí tři spolubydlící NE, mám pocit, že dva z nich v tom už jedou moc, protože přiznali, že se peřím občas v pondělí ráno "spídujou" do práce, aby byli po víkendu k použití. Ale vadilo mi, že kámoška, která P nikdy nezkoušela, se po tom nadšeně vrhla a pak lítala po bytě a opakovala "to není fakt vůbec špatný", vy vlastně asi víte, jak vypadaj lidi na piku. V tu chvíli mi Extáze dojela, nebo spíš přešla do depky. Večer odjeli do Brna, kromě mýho kluka, s tím jsem se ale pohádala (kvůli drogám). Ti tři se vrátili teprve včera pozdě odpoledne a vypadali strašně moc zřízeně, a bylo vidět, že nezůstalo u tý jedný lajny, co si dali před odjezdem, ale ještě mi lhali, že měli pak jenom půl Éčka, přitom měli zorničky přes celý oko. Pak se nacpali Valiem a šli spát. Docela mě ta situace děsí a přemýšlím na jednu stranu, jestli bych se neměla odstěhovat, ale na druhou stranu to nechci, nevím kam, a mám je všechny ráda, chci jim zkusit pomoct, zatím snad to ještě není závislost. Poradíte mi trochu, co mám udělat ?

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že tenhle dotaz je spíš na osobní návštěvu než na radu po netu.
Jen mě tak napadá-to že člověk selže se stane. Nemělo by se to ale stávat. To pak je spíš přerušovaná pařba, než co jiného.
Jak pomoci těm druhým je otázka. Ale, pokud to zvládnete vy, možná se někdo z lidí okolo zamyslí PROČ jste s nima přestala pařit a možná s tím i sám pak něco udělá. Takže, jediná smysluplná rada je-zachraňte sama sebe. Pokud se někdo bude chtít zachránit s vámi, tak ho klidně přiberte. Možná se tím zvýší riziko selhání, ale nemusí to na druhé straně být tak dramatické. To co popisujete je spíš rozjíždějící se parta pařičů.
:-) Držím palce!
Telefon je 80 31 30, brzy před něj přibude tuším 20. Jinak DS SANANIM, Janovského 26, Pha 7.