partner a piko
Melisa
Prosila bych radu. Rozešla jsem se s dlouholetým partnerem, protože šňupal pervitin. Už jsme si prostě neměli co říct a já už neměla nervy na jeho noční výlety. Už je to půl roku, co spolu nejsme a on se teď snaží mě neustále kontaktovat s tím, že nastupuje léčbu a že bychom se potom mohli dát zpátky dohromady. Že je to pro něj moc důležité, vědět, že se s léčebny bude mít kam vrátit. Je pravda, že ho mám stále velmi ráda a život s ním si dokážu představit, ale takový jaký byl před jeho braním drog. To co jsem s ním zažila, už bych nikdy zažít nechtěla a nikomu bych to ani nepřála!!!!! Stále mi na něm moc záleží, ale nevím jak na tom bude po léčení. Může se z toho dostat na pořád? Jak mám reagovat? Bojím se, že když mu řeknu, že se potom uvidí, léčbu ani nenastoupí s tím, že pak už by to stejně nemělo ani cenu. Zase na druhou stranu se bojím, mu dát velké naděje a kdyby to s námi nevyšlo, spadl by do toho znova. Tak co mám dělat?

Odpověděl: Helena Hošková
Meliso, z toho, co píšete, mám pocit, že se na Vás Váš budoucí partner tak trošku snaží přenést zodpovědnost za svůj další život. Ptáte se, jestli se z toho může dostat napořád? Teoreticky určitě ano, ale protože Vašeho přítele osobně neznám, není možné Vám na tuhle konkrétní otázku odpovědět. Je na Vás, jestli máte odvahu a energii do tohohle náročného podniku jít. Pokud se rozhodnete, že ano, ať Vám doloží konkrétní kroky, které podnikl - tj. kde si léčbu zařizuje, s jakým odborným zařízením je v kontaktu, kdy může nastoupit, na jak dlouho, jaké má plány po léčbě - zaměstnání apod.? Někdy se může stát, že léčba, o které daný člověk mluví, má jen velmi nejasné kontury, a jeho plány zůstanou jen na úrovni proklamací? Pokud ho odmítnete, budete se asi muset vypořádat s pochybnostmi, jestli jste na něho nebyla přece jen tvrdá. Meliso, myslete na sebe a na to, co je pro Vás přijatelné a co už ne. Jste oba dospělí a Vy za něho nemusíte nést zodpovědnost, která přísluší jemu. Vztah je vždycky o obou dvou lidech, takže není povinností jen jednoho z nich pracovat na tom, aby byl kvalitní a za něco stál. Držte se! :o)