odvykání pervitinu
Anna
Ahoj,byla jsem včera po měsíci se svým skvělým kamarádem, a po mých udivených pohledech /zhubl, bledost, lesklé oči/ se mi svěřil, že si asi poslední tři týdny píchá denně perník.Řekl, že od úterka chce přestat, předtím si ale chce ještě naposledy dát.Zajímalo by mě, jaká je pravděpodobnost vyléčení se ze závislosti na perníku, a jak mu mohu pomoci/ne poradna/.Předtím si ho šňupal tak 2x za měsíc.Všimla jsem si také, že zapomíná a taky si myslel,že spolu stále chodíme/už rok ne/.Prosím poradte.Řekl také,že mu při odvykání mohou pomoci uklidn. léky,co si o tom myslíte?Díky

Odpověděl: Dana Pěčová
Je prima, že mu chcete pomoci. Ze závislosti na pervitinu se vyléčit samozřejmě může, pokud bude chtít on sám. Uklidňující léky mu pomoci mohou, ale nevyléčí ho. Každopádně by je měl předepst lékař, jinak mohou i ublížit. Navíc může být ohrožen toxickou psychozou, kterou pervitin s oblibou vyvolává (pokud soudí, že spolu stále chodíte, no, uvažovala bych, jestli to už není ona). Jen na okraj-toxická psychosa je stav, ve kterém vás může šílící i zabít. Můžu vám nabídnout kontakt na pražské zařízení 02/803130, kde lze dostat kvalifikovanou pomoc vám i kamarádovi, popřípadě kontakty na mimopražská zařízení, kde se touto problematikou zabývají. Ráda vás uvidím i když přijdete sama :-). Možná bych vás ráda upozornila na to, že někdy v rámci pomoci může pomáhající vklouznout do závislosti také, u uživatelů jehlou se navíc vystavuje riziku žloutenky a jiným nepříjemným nemocem, pokud s ním posléze sdílí jehlu či intimní život.