Extáze...
Nikita
Dobrý den! Je mi 14 let. Chodím na pražské diskotéky, ale jen občas. Většina lidí používá extázi, aby je dala do nálady. Taky bych ji chtěla zkusit, ale... Je spoustu věcí, kterým škodí. Jaké má negativní účinky? A kde se dá sehnat ta nejjčiščí? Nebo si myslíte, že bych ji v žádnem případě zkoušet neměla. Děkuji Ahoj Nicol

Odpověděl: Jakub Minařík
Drahá Nikol!
Pokud je ti 14 tak si vážně myslím, že bys ji zkoušet neměla. To nesouvisí s tím, že by ve tvém věku byla třeba více neurotoxická (to je poškození nervových buněk) nebo tak něco, ale proto, že si obecně myslím, že začínat s užíváním drog ve 14 je brzy. To není proto, abych kazil dětem (nebo mladým slečnám a chlapcům) zábavu, ale proto, že čím nižší věk je při začátku užívání drog, tím větší horší je prognosa. Asi namítneš, že v tvém případě se jedná jen o pokus a ne o užívání. To si ale myslela na začátku většina našich klientů. Ono se to s drogama má asi tak. Dlouho se neděje nic a najednou se ráno probudíš a zjistíš že je průšvih. Je to jako když jedeš rychle na kole a najednou zjistíš, že máš před sebou zeď a nedá se ani zastavit a ani uhnout. Prostě narazíš. Jaké to bude mít následky pak záleží na tom, jak rychle si jela, jak se ti povedlo dopadnout a jestli se našel někdo, kdo ti pomůže. A můžeš si jen odřít kolena, ale taky zlomit páteř a bejt chromá a nebo taky mrtvá. Přemýšlej o tom. Rozhodnutí je na tobě. V každém pádě i se všemi důsledky. :-)
Text o extázi najdeš tady.
Pokud by sis o tom chtěla promluvit tak telefon je 02/803130.
Jakub :-)