Moje ruce
Friggi
Mam takovy dotaz:je mi 19 let a uz 3 roky beru PERVITIN.Dva a pul roku aplikace nosem a tedkom pul roku pravidelne denodene aplikace nitrozilne.To jak vypadaji moje zily vam popisovat asi nemusim,kazdopadne zdravim zrovna neoplivaji.A ohledne zil a svých ruk vam vlastne pisu:od jiste doby mam ,da se rict stále,otekle prsty a delaji se mi na nich ruznobarevne skvrny(cervene,ruzove,fialove,modre..)Zajimalo by me co je pricinou,který organ mi timhle zpusobem dava na jevo,ze něco není v poradku?Pak se chci zeptat co ma zila za problem,když do ni aplikuji jakekoliv sebemensi mnozstvi pika a ve vterine se mi do ruky a pak hned do dlane zaboda tisice malich ostrych jehlicek a po chvili je to zas o.k.?Predem vam dekuji za vasi odpoved a radu.Zatím nashle Friggi

Odpověděl: Martin Konečný
To že už ani nechcete popsat stav vašich žil o něčem svědčí. Z praxe z K-centra si umím představit lecos. To co popisujete (stále oteklé prsty), může být tím, že máte poškozené chlopničky ve vašem žilním systému a pravděpodobně máta některé žíly i ucpané a tím pádem zneprůchodněné - čímž dochází k tomu, že do prstů přichází více krve, než stíhá odtékat. (chlopničky pomáhají popohánět krev zpátky k srdci, jelikož v žilách už není tak velký tlak jako v tepením systému); Ohledně různobarevných prstů bych vám doporučil vyhledat co nejdříve vašeho obvodního lékaře (pokud máte strach a nechcete aby o vašem problému někdo věděl) můžete se stavit anonymně každé úterý nebo ve čtvrtek na motivační skupině v Denním stacionáři od 10:30 hod. a ptejte se po MUDr. Jakubovi Minaříkovi.; Jinak doporučuji používat např. Ketazon comp., Heparoid - žilní masti, vitamíny a nějaké volně dostupné (bez předpisu v lékárně) prášky proti zánětům žil - poraďte se s lékárníkem. Každopádně vyhledejte odbornou lékařskou pomoc. Hodně štěstí :-) MK