deprese, nevim jak dal, sebevrazda
noname
ahoj! ...predem se omlouvam ze to bude hodne dlouhy, ale pisu to CO CITTIM. ...mam dost problemu a nevim co mam delat... jsem ted v posledni dobe jako v zacarovanym kruhu a nevypada to ani v nejmensim ze bych se z toho mel dostat... nejhorsi jsou depky a nebo kdyz je clovek sam, uplne sam a nema se komu sverit, nebo se nekomu vypovidat.... o depkach je zbytecny mluvit s nekym kdo je nezazil, protoze stejne nepochopi o cem je rec a nemuze vedet jak ten kdo je ma trpi a nemuze za to. Ja se ted hodne zhorsil ve skole a silene mi to stve.... ja se nedokazu soustredit, nemuzu proste cist souvislej text ....... a ostatni vcetne profesoru si jenom mysli ze jsem linej a neucim se ale to do hajzlu neni pravda.... ach jo, a taky myslim ze psychologove a psychiatri jsou fakt dost na h****, nedokazou cloveku pomoct..... chtel jsem to jen nekomu napsat... .... o těhle problémech je těžký mluvit a někdo o nich nechce číst, slyšet, ... jedinej kdo mě pochopí může být ten kdo něco podobnýho zažil.... já teď na školu asi kašlu, ale je to .... složitý ... pro mě jsou důležitější věci v životě... ale i tak bych moc rád dával škole mnohem víc.... ale ono to nejde.... je to ve mě..... a co se týče maturity tak se bojim že jí neudělam, bohuzel JA SPIS VIM ZE JI NEUDELAM! na každej předmět 30 otázek .... teda ono to neni zase tak hrozny, ale pro 99%lidi ale me to problemy dela a ja to NEZVLADNU !!! nedokazu se tonaucit, je toho moc ale ne ze bych byl hloupej, mam depky... ach jo... jo... jednoho psychiatra jsem našel.. tak jsem se objednal ..... ale o tom je zbytečný mluvit, já se nedokážu svěřit někomu úplně cizímu..... takhle po netu je to ještě dost anonymní a když svoje problémy napíšu někomu "normálnímu" kdo neví co je to depka tak už mi neodpoví,.... ale psychiatři jsou fakt ubohý,.... myslim že je to v čechách všude stejný ..... neumí ti pomoct, nedokážou to.... navic člověk kterej by potřeboval pomoc tak ji neumi vyhledat, nema silu, nevim kde.... a co mi navíc mrzí je že jsem nikdy neměl opravdoví kamarády, prostě někoho komu bych fakt moh věřit ..... letos na podzim jsem našel jednu kamaradku ale stejne by mohla byt jeste vstřícnejsi a pratelstejsi...... a mam strach ... je toho všeho na mě moc .... tedka kdyz to po sobe ctu tak to vypada ze jsem asi dost na dne a jenom spolykam nejaky prasky.... hmmm no asi jo :o( myslite ze mi nekdo muzete poradit? diky moc! problem je ze nektery prasky jsou malo ucinny a rohypnol uz se nesmi predepisovat ... na jedny strane bych si moc pral abych se z toho dostal ale uz si to nedokazu prestavit.. asi to uz ani nejde.....jsem zoufalej

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, s depresí je to složité. Rozumím vašim pocitům bezmoci a beznaděje a souhlasím, že kdo to nezažil, nemůže tomu rozumět. Já bych vám asi doporučil pokusit se pokračovat v cestě o kterou jste se pokusil. Vím, že jste to už asi slyšel, ale když člověk trpí, tak je mu i vteřina čekání dlouhá. V tom se mnou asi budete souhlasit. Léky často nezabírají rychle a napoprvé. Často se jich musí vystřídat několik, než najdete ten, který vám přinese úlevu. S psychiatry je to podobné. Ne každý vám sedne. Možná by stálo za to spíše najít psychoterapeuta, který vás bude nějaký čas provázet a pomůže vám překonat úskalí, se kterými bojujete. A možná vám i doporučí nějakého psychiatra, který vám nasadí vhodnější medikaci. Ale tohle není akce na dny, spíše na týdny. Víte, já nevím odkud jste a možnosti se region od regionu liší. Takže vám nemohu nikoho vhodného doporučit. Možná jste ještě nezkoušel kontaktovat vašeho školního psychologa. Mohl by vám pomoci najít někoho vhodného.
P.s. Já sám mám s depresí jistou osobní zkušenost, tak vím co to je, když člověk uvízne v její síti. Ověřil jsem si že platí: Dobrá cesta se staví kámen po kameni. Pokuste se zmapovat si svoji situaci, najít pevné body. Pak začněte stavět. Pomalu, kousek po kousku. Jen tak se dostanete dál. Zkuste to. Buďte trpělivý! Držím vám palce. :-))