dík
Karolína
Děkuji za odpověď.Spala jsem až do teď-jak jsem si vzala ty rohypnoly,ale spala jsem na zemi u počítače, a tak mě všechno bolí, točí se mi hlava,ale to je asi tím,že jsem nic nejedla a nepila.Na stole mám ty dva gramy a nevím,co s tím mám dělat,nikde jsem nebyla a nemůžu už ani brečet,hučí mi v hlavě.Jsem tady sama,se světem jsem spojená jenom počítačem,a tam jste vy.Víte,já si chci vzít,ale vím,že když si to vemu,tak smažu celý ty dva roky,co jsem nebrala a všechno je pryč,všechno a i celej můj život je špatnej,alspoň mi to všichni říkají.Nikdo mi nevěří,co všechno jsem musela vytrpět v tý slavný abstinenci.Všichni ve mě vidějí jenom bejvalýho feťáka a nic víc, mají strach,abych je neobrala..a tak. Prosím vás pomožte mi,já jsem vážně vyčerpaná,prosím,existuje něco,co mi může pomoct,abych si ty dva gramy nevzala? Já to asi udělám,už jsem napsala dopis,ale nevím,když si to šňupnu,zda to vyjde,já nemám inzulínku a ven se bojím jít.Zítra bych měla jít do školy..ach jo,život je tak ošklivej Karolína

Odpověděl: Petr Nosek
Ahoj Karolíno, jmenuju se Petr a tentokrát na Váš dotaz (nebo spíše dopis) odpovídám já. Kolega, který Vám odepisoval v prvních dvou případech bude tento týden mimo dosah internetu a požádal mě, abych se Vám, bude-li třeba a budete-li chtít, věnoval místo něho, což rád udělám.
Ve vašich předchozích dotazech jste popisovala svou situaci, kdy Vám nebylo nejlépe, nebo spíš, kdy Vám bylo blbě a internet byl jedinou spojkou s okolním světem. Jak jste psala, chtěla a zároveň nechtěla jste být sama. Poradna je myslím dobrý kompromis? Opakuji slova svého kolegy: věřte nebo ne, na světě je daleko víc lidí, které nezajímají jen své vlastní osudy, ale také problémy jiných - tedy i ty Vaše. Těm se snaží pomáhat a motivací rozhodně nejsou peníze. To ale spíše na okraj.
Jestliže teď čtete tyto řádky, znamená to, že Váš pokus o "skončení toho" byl neúspěšný, nebo jste ho odložila. Obé je dobré, to druhé lepší než to první. Myslím, že pokud jsou tady lidé, kteří se Vám snaží nějakým způsobem pomoci, vyplatí se nejprve to zkusit touto cestou. Na konečné řešení (jako je například sebevražda) je čas vždy. A navíc, Vy za sebou máte velký úspěch, který může být příslibem toho, že se Vám ještě spousta věcí může podařit! Dvouletá abstinence je přece úžasný výkon!!! Tím spíš, že to nebylo lehké a sama píšete, že jste během ní trpěla. Co by za to spousta lidí, kteří berou, dala.
Nechci Vám psát nějaké obecné fráze a vzletné formulace, abych vás přesvědčoval o tom, jak všechno bude skvělé a báječné, když uděláte to, to nebo to. Nebylo by to upřímné. Problémy jsou a budou, ale je pravda, že všechny se dají řešit. Není to zadarmo (jako nic na světě) a někdy je to těžká dřina. Ale jde to. Chcete-li se o to alespoň trochu pokusit, zkuste nám zase napsat. Pokud jste se tedy nerozhodla jinak a stále odmítáte anonymní telefon či osobní návštěvu v Kontaktním centru (i ta může být samozřejmě anonymní). A nebo nám můžete zkusit napsat e-mail do K-centra, moje pracovní e-mailová adresa je pak tady. Pokud budete psát zkuste napsat co se od situace, kterou jste popisovala minule změnilo, co je jinak a jak Vám je? Rozhodně Vám držíme palce!!!