drogy a jiný problémy
**Destiny**
Už rok a půl užívám E. Docela často, v průměru 3x do měsíce, přičemž ten jeden víkend v měsíci, kdy nejdu pařit a neberu si piluli, mi připadá k nepřežití. Éčko mi pořád ještě funguje, stačí mi 2 tabletky za noc, v poslední době ale do toho na prodloužení účinků piju alkohol. Ale ty pilule jsou jediný, co mě funguje. Jsem vlastně š?atstná jenom na pařbě. V ostatních oblastech života to mám pohnojený (práce, ze který mě asi vyhodí, rodiče a můj kluk, kteří nesouhlasí s mým stylem života atd). Všichni kolem mě mi připadají šťastnější a úspěšnější a jak se s nima srovnávám, dostává mě to do deprese a vzteku na sebe. Jsem úplně bez vůle s tím něco dělat. Vždycky, když mě přejde depka po víkendu, začnu se ve středu hrozně těšit na další pařbu. Lidi, se ktrejma na akce chodím, asi nejsou praví kamarádi, i když na Éčku si hodně rozumíme. Přes týden jsou buď down jako já nebo nemají vůbec čas. Chtěla bych s tím něco udělat, ale nevím, odkud začít. Hlavně si nedokážu představit nejít o víkendu pařit (nebo jít pařit bez drog ? - to jsem vlastně nezkoušela). Přitom nejsem melé dítě, je mi 23. Stydím se, že jsem tak nedospělá.

Odpověděl: Martin Hulík
Když trávíte tolik času a energie v kosmu, nedivte se, že mateřská loď pustne :)
Myslím, že nemáte zač se stydět, svoji situaci myslím vnímáte docela realisticky a to je pro začátek dobré. Ale asi je na čase dát si pauzu. Vaše délka a frekvence užívání E, spolu s nebezpečnou tendencí ke kombinaci s alkoholem jsou předzvěst průseru. Pokuste se zastavit kolotoč pařeb, v prvním období se vyhněte i alkoholu a marihuaně. Soustřeďte se na práci, srovnejte vztahy s rodiči a přítelem. Nebude to jednoduché, zezačátku jistě budete mít cukání vyrazit na akci, ale to se časem zlepší. Abstinence vám uvolní ruce k věcem, které zanedbáváte (nebo se hroutí "samy od sebe").
Líbí se mi vaše poznámka o kamarádech z akcí. Obávám se, že většina lidí by si na E rozumněla i s mrožem.
Nedoporučuji zkoušet pařit střízlivá - budete zklamaná.
No a kdyby se nedařilo, zavolejte a domluvte si osobní konzultaci, můžeme se pokusit vás tím provést (DS Sananim, t.02/803130).
Dvě rady na závěr (pro případ, že jste nám psala ve slabé chvilce a o víkendu půjdete zase vesele pařit): 1) nekombinujte E s alkoholem, 2) snižte dávku na polovic (nebude to sice ono, ale když s tím nic neuděláte, půjde to stejně brzo do háje. Úplně.)