kokain a ryma
blue_alert
nekolikrat (v nekolikatydennich nebo nekolikamesicnich intervalech) jsem zkusila snupat kokain. priblizne od te doby mam cas od casu neco, co bych asi tak nazvala alergickou rymou (kychani, plny nos, i kdyz nastydla nejsem). alergii na bezne alergeny netrpim (byla jsem na vysetreni). je moje podezreni na souvislost spravne? da se ocekavat, ze potize budou pokracovat, i kdyz se k teto latce uz nevratim? pripadne co udelat pro jejich zmirneni?

Odpověděl: Jakub Minařík
Kokain silně anemizuje (odkrvuje) sliznice, nadužívání může vést dokonce k odúmrtím nosní sliznice a atp. Takže souvislost je možná.
Pokud chcete dobré doporučení tak: Pomáhají tzv. nosní sprchy (jogínská technika-mírně slanou vlažnou vodu nasáváte do nosu, co tam dostatnete; po zácviku a správném provádění vodu pak budete vyplivovat ústy; ne každý to zvládne, ale je to nejúčinnější) jako doplnění doporučuji nosní kapky Euphorbium (homeopatikum, cca. 150 Kč) a nosní olej Coldastop (s vitaminy A a E, revitalizuje nosní sliznici, taky cca. 150 Kč). Naopak vynechte úplně látky s podobným účinkem (tj. Sanorin, Olynt, ...). Za nějaký čas (1-2 měsíce) by se to mělo spravit. Záleží samozřejmě na rozsahu poškození, můj odhad vychází z toho, že se jednalo spíš o experimenty.
Snad to pomůže :-))
P.s. Ty názvy léků jsem snad moc nezkomolil. Pokud ano omlouvám se vám i firmám, které je dělají :-)).