Samoobsluha
Arnost
Uz par let kourim trávu (3x - 4x za mesic, nekdy sam), a chci prestat. Chci to zkusit nejdriv sam a chtel bych k tomu nejakej manualek. Jestli o necem nevite? (Nejlip na netu -dekuji.) (Kdyz se to nepovede, urcite zajdu (tedy na navsetevu.) Taky me zajima, jestli zmizi ty,lidoveji receno,signaly z podvedomi a s nimi spojena, vcelku neskodna a nekdy i zabavna, somatizace (?). Jinak se mam fajn, ziju aktivne, bydlim se svoji pritelkyni, chodim do skoly (VS), kde se mi vede prumerne, no a obcas se restartuju jointem. Vsechny Vas zdravim a dekuji za odpoved.

Odpověděl: Martin Hulík
O manuálku na netu nevím, s brožurkami určenými závislým v léčbě bych zatím počkal. Zkuste to třeba takhle: udělejte si 2 měsíční pauzu v kouření marihuany a pití alkoholu (i pokud ho pijete jen příležitostně). Po dvou měsících si udělejte rekapitulaci a když budete s abstinencí spokojen, prodlužte lhůtu "dokdy budu určitě abstinovat" o další 2 měsíce. Vyhýbejte se místům (klubům, podnikům), které máte spojené s kouřením, vyhněte se aspoň ze začátku lidem, se kterými jste zvyklý kouřit. Monitorujte případné chutě na marihuanu (pravděpodobně se dostaví) a pokuste se v nich vyznat - v kterou denní dobu se objevují, v jakých situacích, co jim předchází. Důsledně plánujte volný čas. Objevujte nové metody relaxace a možnosti zábavy.
No a pokud by i přes upřímnou snahu výsledek neodpovídal očekávání, zavolejte a zastavte se u nás.
Signály z podvědomí byste musel trochu popsat, abych rozumněl jejich obsahu, stejně tak u somatických příznaků. Ať to ale vypadá jakkoli, pravděpodobně se to upraví (časXabstinence).