komunita?
Barny
Syn je druhý měsíc v léčebně v Bohnicích. Začal s heroinem a tak je tam kde je. Začátkem listopadu jsme mu zařídili komunitu v Jižních Čechách, ale zatím to odmítl.Pozorujeme, že dost nad sebou přemýšlí a chce změnit od základu svůj život. Bojíme se, aby nepřišel do reality (je přece jen v izolaci i když ho 2x týdně navštěvujeme, hraje tam fotbal apod.) a zvládl to. Dozvěděla jsem se, že úspěšnost v Bohnicích je asi 2%. Co radíte po skončení léčby tam? Byla by lepší komunita?

Odpověděl: Jakub Minařík
Úspěšnost léčby je proces, trvá dlouho, lidé někdy opakovaně selhávají. Někdy je úspěšná 2-3, někdy i třeba 8 léčba. K rozhodnutí abstinovat někdy stačí 14 dní v léčebně, někdy je 1,5 roční pobyt v TK málo. Záleží na mnoha faktorech-motivace, podpora okolí, psychosociální vývoj, délka užívání, doprovodné choroby, sociální status, ...
Lepší a úspěšnější je léčba je ta, která je v dané situaci vhodnější. A ani sebelepší léčba nepomůže tam, kde klient nechce.
Pokud syn do komunity nenastoupí, můžete zkusit denní stacionář. My sic nejsme daleko od Prahy syn se bude vracet denně domů a bude zlobit, ... Ale znám moře lidí, kterým pomohl stacionář po léčbě v PLB stabilizovat abstinenci, zvyknout si na riziko v okolí, ujasnit si proč vlastně chtějí investovat úsilí do abstinence a ...
V každém případě je po léčbě nezbytné pokračovat v doléčování. V Praze existují 2 doléčovací centra, jedno na Smíchově (CNP), druhé ve Vysočanech (DC SANANIM). Najdete v kontaktech.