podminky ambulantni lecby
bubak
Dobrý den, jeden známý se dostal do drogové závislosti na heroinu.Říkal,že by chtěl na ambulatní léčbu,ale že po něm chtěli vyjádření od doktorky, ale ta mu ho nechtěla vydat. Mohl bych se zeptat, jaké jsou podmínky ambulatní protidrogové léčby,jaké jsou možnosti v Praze,a jestli má ambulatní léčba vůbec smysl v případě závislosti na heroinu? Děkuji moc předem.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, začnu od konce: ambulantní léčba má smysl tehdy, pokud je klient motivovaný ke změně a dohodne se na nástupu léčby v ambulantním zařízení. Zjednodušeně řečeno, léčebna a klient si musí oboustraně vyhovovat. V takovém případě to má význam, např. u nás ve stacionáři už se léčilo mnoho heroinistů, část z nich i celkem úspěšně.
Vyřiďte vašemu známému, ať se u nás zastaví - buď v úterý nebo ve čtvrtek na motivační skupinu (vždy od 10,30do 12h. - i bez objednání) nebo individuálně po předchozí telefonické dohodě. Nechci tvrdit, že stacionář je jediné vhodné místo, ale můžeme s ním aspoň probrat jeho situaci a něco mu doporučit - když by nenastoupil k nám. Mám zkušenost, že i docházka na motivační skupinu 2x týdně může výrazně pomoci ke stabilizaci.
A vyřiďte mu, že by neměl přijít moc zmaštěnej (Při denní dávce kolem 0,5g a víc bychom dali ze začátku spíš přednost individuálnímu pohovoru.) Doporučení od jiného lékaře nevyžadujeme.
Držím palce, nebude to snadné.