test hiv
Eva
Zajimalo by me, jak je to ted s testy na HIV, rada bych si je nechala udelat. Delaji je jeste nekde v Praze zdarma nebo kolik to stoji? Muze to zajistit i obvodni lekar? Pouzivali jsme samozrejme vzdy kondom, ale radeji bych to proverila, nebo nemusim?:-) Je i riziko nejake dalsi nemoci? Dan zadna zmena, vejleti si denne do Prahy, jen byl zrejme u vas, prinesl nejake materialy. S mym novym bydlenim zatim nic, ceny jsou vysoke, s Danem si reknem akorat ahoj a jinak nic. Dekuji. Eva z Kladna

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu že jste žila delší dobu s osobou z rizikové skupiny, tak ty testy by byli přinejmenším vhodné. Vyjma HIV, jěště žloutenky A, B a hlavně typ C, který je typický pro lidi, kteří berou drogy. Promluvte o tom se svým obvodním lékařem. Testy by se měli dělat opakovaně, žloutenky B a C mají inkubační dobu až 1/2 roku, HIV obyčejně do 3 měsíců. Kdyby ty testy nešli udělat u vás, pokusil bych se vám doporučit někoho z kolegů tady v Praze. :-)