Láká mě zkusit nějaké tvrdé drogy
dulík
Ahoj. Je mi 17 let. Alkohol nepiju. Marihuanu jsem začala kouřit v 15. Kouřím, tak průměrně 3, 4krát tydně. Už když jsem chodila do 5 nebo 6 třídy jsem si říkala, že cigarety kouřit nechci, ale trávu bych jednou zkusila. Teď mám ale jiný problém. Tak dva roky se zajímám o drogy, a myslím, že o nich něco vím. Přečetla jsem plno knížek, vystřihuji si články. Povšem, co se týká drog, jsem jako zblázněná. Vím, že drogy jsou špatné. Dělají z lidí akorát trosky. Ale já v sobě cítím hroznou chuť něco vyzkoušet. Hlavně když vidím nějaký film, ve kterém se drogy objevují, tak mám pocit, jako kdyby každá buňka v mém těle prahla po tom něco zkusit. Třeba perník. Myslím, že by se mi to líbilo. Zkusit si jaké to je být závislý, projít absťáky a pak se z toho dostávat. Mám tisíc důvodů, proč drogy nebrát, a mám jeden proč ano..chuť to zkusit...a ten jeden převládá. Vím, že to je blbost. Moje jediné štěstí je, že k nim nemám přístup, Myslím, že s přibývajícím věkem budu rozumnější, ale co teď? Ono to asi není normální. Mám pocit, jako kdybych o něco přišla, něco, co někdo zažil a já ne. I když toho ti lidé potom litují.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ahoj. Mně je 33. Alkohol piju občas, a kouřím. Od 14. Ostatní svoje drogové zkušenosti nepovažuju za významné. Zrovna dneska jsem měl rozhovor s jedním svým bývalým klientem, kterej bral strašně moc let, ale dík bohu se z toho vymotal. Teď si léčí choroby které si opatřil v době braní a dává se do pořádku. Upozorňoval mě na nějakej článek na internetu ve kterým líčí nějakej toxík a vařič mladší než on svoje braní a píše, že bral s bohem (nebo byl bůh? je to skoro totéž). Já sem si uvědomil, že když jsem začal uvažovat, že budu dělat tuhle práci, tak mi možná bylo nějak kolem těch 15-17 a já znal docela dost lidí, který brali a nebyli na tom dobře. Byli ale zajímavý. O drogách moc nemluvili, četli ale spoustu zajímavejch věcí, dobře se s nima povídalo a byli takový trochu tajemný. Byl v tom smutek, bolest, ale i moc.Tenkrát jsem se rozhodnul, že budu dělat tuhle práci. Asi sem se taky tenkrát rozhodnul, že o tom chci hodně vědět, než se pustím do nějakejch experimentů. Vystudoval jsem (kvůli tomu, do značné míry) lékařskou fakultu, prošel výcvikem v psychoanalytické psychoterapii, .... Nakonec jsem zjistil, že ty experimenty nejsou až tak důležitý, protože moje cesta je jiná. Z té doby, kdy jsem se rozhodoval, jsem si odnesl Neotřelý způsob uvažování, zájem o to, jak to vlastně ti, kteří berou, prožívaj. Teď se zabývám léčbou závislostí, motám se i kolem výzkumů v téhle oblasti. Co to je závislost vím. To je to jak to mám s tím kouřením. Není to nic příjemného a blbě se s tím žije.
Uvažuju co jsem chtěl vlastně říct. Asi to, že bych doporučoval odložit rozhodnutí o braní a závislosti na později. Trocha trpělivosti se vyplatí. Braní s sebou nese jistá rizika, došlo mi to až později. A tak jsem docela rád že stojím na té straně, na které stojím. Kdybyste se o tom chtěla bavit, tak pracuju v DS SANANIM, tel je 02/803130, adresa v kontaktech. :-)