4OHDMT+MDMA :o)
Max
Dobrý den, četl jsem že při období konzumace lysohlávek je dobré brát Lipovitan, jenž snižuje poškození jater. Poškozují lysohlávky ledivny? mě totiž často při účinku bolí, lze tomuto předcházet převařením ve vodě? A další otázka. Jak zatěžuje MDMA játra, ledivny a srdce? Jsou rovněž nějaké podpůrné prostředky jenž by tělu pomohli se vyrovnat se zátěží????? Děkuji za řádnou ODPOVĚĎ! :o)))

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud se nepletu, lysohlávky mají poměrně nízkou toxicitu a poškození jater nebo ledvin je spíše vyjimečné. Lipovitan nebude mít protektivní efekt, ale asi také neuškodí.
S MDMA je to horší. Prevence je samozřejmě nebrat (ale to asi slyšet nechcete :-)), ale jistá bezpečnostní pravidla existují. Měl byste si být jist, že berete extázi, neměl byste brát více tablet najednou nebo rychle po sobě (toxicita stoupá rychleji než se zesiluje účinek). Měl byste si dát tu a tam delší pauzu (mluvím o měsících, ne týdnech). Hodně pít (jak při intoxikaci, tak po ní), spát a dodržovat zdravou životosprávu. Nekombinovat a ostatní drogy, včetně alkoholu a marihuany neužívat vůbec.
Pokud užíváte dlouhodobě nějaké léky, nebo trpíte nějakou chronickou nemocí (epilepsie, srdeční a cévní onemocnění, hepatitida, ...) neberte vůbec. Mezi jednotlivými intoxikacemi by měl být delší odstup. Budu-li hodně benevolentní-tak 1x za 14 dní tableta, mezitím abstinence a sem tam třeba tak 2x do roka alespoň 1-2 měsíce pausa.
Vitaminy a tak podobně samozřejmě mohou pomoci, ale zachování výše zmíněných opatření by měl být základ.Více o xtc zde.